Jag bor i New York

Ja, eller inte bor kanske, men i alla fall de narmaste fem dagarna.

Vi kom ju igar kvall och hann inte gora sa mycket. Idag darimot borjade vi dagen med att ata frukost pa ett trevligt frukoststalle(i New York ater de flesta frukost ute). Efter det begav vi oss mot den gigantiska Apple-butiken, foljt av en hast-och-vagn tur i Central Park.

Sedan tog vi en taxi till Soho och shoppade lite. Bl.a. blev det en hel del fran Victoria's Secret. Berattar mer nar jag ar hemma.

Vi avslutade dagen med att ata pa en jatterolig resturang som lag pa 47 vaningen tror jag, och som SNURRADE! Sa nar man kom ut fran toaletten  som lag i mitten av "salen" sa var bordet man at vi borta. Det blev ju lite forvirrande ibland far jag erkanna.

Imorgon:
♥vanner-busstur (yes, det finns!)
♥Empire State Building
♥MOMA (musem of modern art)

Kramar, Josefin


Fika<3


Snodde bilden på Paulas blogg. Mohaha!

Som sagt så träffade jag paulisch efter skolan idag. Tänkte tipsa om den lite halvgeggiga brownien som ni ser på bilden. För 35 kr får man den, plus glass. Och jag måste säga att kombinationen är väldans god. Finns i gallerian i Stockholm, ni vet det amerikanska "fiket" i mitten på gatuplan?
Göttgöttigöttgött.

Kramar, Josefin

Design Day


Bild: Fatima Fransson?

Jag på DesignDay då. Ser lite småsur ut på bilden, det är inte meningen. Eller egentligen så jo, det är så de ville att man skulle se ut!

Kramar, Josefin

New York nästa.


Måste packa.

Imorgon. Åker. Jag. Till. NEW YORK!

Yesbox, och det ska bli så roligt! Är helt hyper just nu och längtar verkligen.Okej måste erkänna att jag inte är helt hyper fysiskt, men in my mind är jag det!

Efter skolan idag blev det varm choklad på espressohouse och shopping på BikBok (!). En midjekort kavaj med trekvartsärmar och ett linne med en "fejkad" dragkedja längs hela framsidan. Snyggt snyggt. Visar en bild om jag hinner ikväll!

Kramar, Josefin

bror 18 år

Idag fyller bror år. 18 år. Han fick ett presentkort på Topman av mig. Mycket snyggt där.
Orkar inte skriva så mycket, är väldans trött!

Kramar, Josefin

Modevisning avklarad

Tja, då har man gjort sin lilla modelldebut ikväll då. Gick väl helt okej. Men det var roligt! Dock så hade jag kanske världens mest obekväma skor, plus en top/överdel som skulle ramla av så fort jag rörde mig för mycket (den var för tight, så vi sprättade upp den och vek in kanterna vid sidorna, satte fast det med hårspännen, så att ryggen blev öppen. Det blev nästan snyggare än innan!).

Det var ju en aningen nervöst när man skulle upp på scenen första gången. Men de andra gångerna kändes det helt naturligt och något man bara kunde göra om och om igen.

Imorgon: Gratiis bror, 18 år!
Lördag: NEW YORK!

Kramar, Josefin

design day

Ni anar inte hur trött jag är. Det är nästan osannolikt.

I alla fall, så är det "Design Day", som det heter,  på min skola imorgon. Det vill säga utsällning av vad vi på industridesign har gjort, och modevisning på textilsidan. Jag som industri ska dock gå modell åt en tjej på textilsidan. Börjar bli lite nervös faktiskt. Men det ordnar väl sig. Kanske.

Wish me luck!

Kramar, Josefin

Snyft


Bild: hittade på google.

Skulle vara gött med en varm choklad nu. Men jag får tyvärr inte äta eller dricka på två timmar, eftersom jag har varit hos tandläkaren. Damn.

Kramar, Josefin

Hjälp mig!


Bilden har inget med inlägget att göra.

Panik. Min bror fyller år på torsdag och jag har ingen födelsedagspresent. Har lite funderingar, men de är långt ifrån klara. Tips någon? Han fyller 18 år.

Kramar, Josefin

charmtroll?



I brist på annat så langar jag en bild på mig från i somras. Jag såg så glad ut på den.
Inte för att jag inte är glad nu, jag mår toppen, haha:D

Kramar, Josefin

New york, new york.


Väska, Longchamp. Priset är ett stort frågetecken, har ingen aning.

Sex dagar kvar till avfärd. Jag har därmed tagit upp min resväska.
Jag vet inte riktigt vilka skor jag ska ta med mig. Mina svarta "fejk-converse" (eller vad man nu ska kalla dem) följer med i alla fall. Och ett par klackar. Kanske snörskorna. Vi får se.

Jag väntar fortfarande på tips från er. Sitter ni på massa tips om affärer och liknande så skulle ni väl kunna slänga ur er det i form av en liten kommentar. Tack på förhand.

Bara jag som är helt blek just nu?


Loréal Paris, 70 kr(?)

Tänkte tipsa om en bra "brun-utan-sol"-produkt. Det är en lotion som man använder varje 1-2 ggr per dag för att bygga upp en solbränna stegvis. Efter bara två användningar är jag redan mycker brunare än innan! Men naturligt brun, inte orange som man ofta kan bli. Luktar inte så fasligt mycket heller.

Kramar, Josefin

Acne


Acne, 4500 kr.

Åh. Jag får stort habegär när jag ser den här klänningen.

Kramar, Josefin

super mario


Det är inte min bror på bilden. Bara så ni vet liksom.

Haha min bror har spexfoto imorgon, de har tema superhjältar. Gissa vad han ska föreställa? Super Mario, ofcourse! :D

Kramar ,Josefin

Lövkrig


Jag bjuder på en höstbild från i går. Lövkrig någon?

Hallå!

Det blir inte mycket tid över till bloggen inte. Efter skolan som slutade halv fem for jag hemmåt, därefter mat, följt av sång (sångpedagog). Avslutningsvis åkte jag med tåg&buss hem till far min.
Funnybunny.

Vill ni veta något roligt (som jag inte alls har tjatat om här i bloggen)? Jag ska till New York om en och en halv vecka! Eler så kan man vända på det och säga att jag befinner mig i NY om två veckor. Nice.

Kramar, Josefin

smile!

Desperate Housewifes på 5:an nu. Ville bara säga att jag lever.

Hur mår ni idag? :) (alla som besöker min blogg idag måste svara!) :D

Kramar, Josefin

Jag lovar- nu ska jag gå och lägga mig!


Bild: jag försöker mig på ett glädjeskutt. Snygg min va? 

Godnatt- en gång för alla! Och bilden bjuder jag på, haha!

Kramar, Josefin

sleep tight


Kvällen till ära får ni av mig en bild av Twiggy (hon var på tv idag, blev lite "inspirerad"). Enjoy!

Nu är det sleepytime för mig.

Kramar, Josefin

:')



Antagligen har nästan alla redan sett denna video. Men den är ju så otroligt gullig, så se den igen!

Kramar, Josefin

Farmor och farfar

Det blev en slapp eftermiddag/kväll hos min farmor och farfar. Mysigt.
Kollar nu på ett inspelat avsnitt av Top Model. Är ensam hemma.
Vad gör ni?

Kramar, Josefin

Ledig?

Vad är skönare än att vara ledig en måndag? Fast lite segt är det nog ändå. Kanske ringer farmor och farfar eller något annat roligt. Alla är ju i skolan nu. Eller jobbar.

Vad gör ni själva idag?

Kramar, Josefin

STövlar


Dessa kommer från Bianco footwear. Någon som har ett annat tips?

Jag vill ha en snygg stövel. Men jag vet inte om jag vill ha med klack eller inte.
Det är så svårt för mig att hitta stövlar, för jag ha så smala vader och då är skorna oftast för breda.

Hittar jag inga här hemma blir det till att leta i NY istället. Vilket känns helt okej faktiskt :D

Kramar, Josefin

Rositett

Det känns alltid så bra när man har något  nytt att sova i, nytvättade lakan och mna är nyduschad när man klivar ner i sängen. Detta lilla nattlinne kommer från Nelly och kostar 349 kr. Älskar rosetten på  ryggen.

 

Bilderna kommer från deras hemsida.

Kramar, Josefin

Ha en trevlig söndag!

Idag fyller min pappa och Jea år! Grattis till dem:)

Nu måste jag städa, så att det bli fint tills gästerna kommer.
Vad gör ni en solig söndag som denna?

Kramar, Josefin

New york city

  
Bilder: Blandat från Google. Tryck på bilderna för större format.

Man kan ju inte annat än längta när man ser dessa bilder. Två veckor, sedan går jag på dessa gator.

Någon som har tips på affärer eller sevärdheter "som jag inte bara får missa"?

Kramar, Josefin

lingerie

 
Tryck på bilderna för att göra dem större.

Jag behöver verkligen uppdatera mitt innehåll i underklädeslådan. Någon mer som behöver det?
Detta lilla paket från Chique var väldans sött tycker jag. 219 kr får man ge för dem.

Kramar, Josefin

Rosa

Skulle inte denna mjukisdress vara perfekt i höst/vinter. 250 kr får man ge för den. Mys!

Kramar, Josefin

My fair lady



Jag var på musikalen My Fair Lady ikväll, med Helene Sjöholm och Tommy Körberg bland annat. Den var väldigt bra faktiskt.

Gissa vad man är tvungen att göra när man kommer hem? Sova? Nej nej. Här ska det pluggas. Yippieyey tjohej vad roligt.

Kramar, Josefin

Kom nyss hem från helvetet

Fan vad roligt det är att sitta själv, ute i kylan med bara tunna strumpbyxor på sig i EN TIMME och vänta på bussen.
Usch säger jag bara. Aldrig mer.

Kalla kramar, Josefin


Fransväska?


Tryck på bilden för att komma till sidan.

Leter ni forfarande efter en snygg fransväska? Denna från laredoute kan nog vara ett väldigt prisärt alternativ. 129 kr får man ge för den.


Kramar, Josefin


GRATIS GODIS


Bild från google, sök candy så hittar ni den.

Hej alla ni människor som sitter och nördar framför datorn just nu. Skulle det inte vara gott med lite godis? Jo, tänkte väl det!

Bli medlem genom min länk här, så skulle jag bli väldigt väldigt glad :) Tack på förhand!

Sidan ni ska bli medlem på heter GratisGodis, och ni får genom att samla ihop tillräckligt med poäng, godis hemskickat helt gratis till dig! Superbra. Det är helt gratis att gå med också.

Kramar, Josefin

Fika

Kom precis hem, har fikat hos min "halvsyster" som precis flyttat hemifrån till en jättefin liten lägenhet. Det var mysigt.

Vad har ni gjort idag?

Kramar, Josefin

Baka baka liten kaka

Tänke tipsa om ett recept min mamma säger är supergott. Själv har jag inte testat den än, men tänkte göra det här i veckan. Berätta gärna hur det blev om ni får för er att göra den:)

1 Kp= 1 kaffekopp

Morotskaka
kp mjöl
1,5 kp socker
1 tsk salt
1,5 tsk bokarbonat
2 tsk kanel
1 kp olja
3 ägg
3 kp rivna morötter

Blanda: mjöl, socker, salt, bikarbonat och kanel.

Sedan: olja, 1 ägg åt gången, sist rivna morötter

Baka: 175 gr i ugn 45-60 minuter.

Lycka till!

Kramar, Josefin

höstmys

  
Bilderna är hittade på google. Sök: brasa, virka, höst.

Sitter  i soffan och lär mig virka! Det bli otroligt vackert. Brasan värmer, lugna favoriter är på och regnet smattrar mot fönstret.

Hösten är rätt mysig ändå.

Kramar, Josefin

"xoxo"



Snart är det tillbaka. Gossip Girl. Det börjar närmare bestämt redan imorgon kl. 19:00 om jag inte minns fel.

Vill ni veta något riktigt tråkigt? Jag vet vem som är Gossipgirl. Jag hörde det lite i bakgrunden när några pratade i skolan, det gick inte at undvika!
Men jag lovar att inte berätta. Lovar.

Kramar, Josefin

Alla fyller år i oktober

Idag var det presentshopping som gällde för min del. Vad jag köpte kan jag tyvärr inte avslöja, eftersom det finns en riskt att familj och vänner kikar in här på bloggen. Men jag lovar att berätta när det väl är bortgivet.

Träffade även en kompis idag, Sofia, som jag inte träffat på väldigt länge. Kul, kul.

Vad har ni gjort idag?

Kramar, Josefin


Solen skiner, Glada miner

Måste hoppa in i duschen nu, ville bara säga Godmorgon!

Kramar,Josefin


Garderobsinredning

Jag funderar på att fräsha upp lite i min garderob. På IKEAs hemsida kan du göra din  egen garderobsinredning. Check out this liksom:


Dålig bild men ändå.

Kramar,Josefin

Min arm är paj (inte den ätbara sorten, den är alltså trasig)

God morgon god morgon. För min del alltså.

Det gick inte så bra på uppkörningen igår. Jag välte med moppen och har gjort något skumt med vänstra armen. Sträckt den eller nåt. Kan inte ha armen helt rakt och inte heller vrida den. Lite bättre idag dock. Men det gör forfarande ont.

Man bli liksom handikappad eftersom man bara kan använda högerarmen. När man ska ta fram grejer ur skåp, eller plocka undan grejer från matbordet, då måste jag gå fram och tillbaka, fram och tillbaka osv. eftersom jag bara kan använda en arm.

Kramar, Josefin


Sofie sofie sofie


Jag och Sofie back in the days (i somras). Jag är blond och hon är brunett (vilket inte betyder att hon är smartare, SYND :) )

Detta inlägg är tillgängnat SOFIE! Hon fyller år idag :D

GRATTIS!!!!!!!!

Kramar, Josefin

Host host

Det är ett antal för många minuter över midnatt och det är hög tid för mig att sova. Dock ska jag sjukanmäla mig imorgon, eftersom att jag behöver göra min uppkörning till moppen (ett år senare än alla andra i min ålder, jag vet) då. Jag orkade inte hålla på med att ta ledigt och grejer. Fy skam på mig. Men mina föräldrar gick med på att sjukanmäla mig så why not liksom?

Sitter uppe med en läxa nu. Det är så jävla kul så att jag håller på att dö.
Om ni inte förstod ironin, så vet ni nu att det var det. Ironi alltså. Det är jobbigt med människor som inte förstår ironi.

Kramar, Josefin

RSS 2.0