Frida

Västeråstjejen är här och våldgästar mig här hemma. Vihar nyss letat sista-minuten-resor till vartsomhellst. Hellst Grekland eller liknande. Hittade dock inget extrembilligt. Men nästa sommar, då minsann ska vi åka någonstans!

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, av det som är kvar av dagen vill säga. Frida ska kanske till Oslo ikväll, hon har inte bestämt om hon ska med än (hon fick reda på att familjen skulle dit igår).

Dags att ta på kläder i alla fall, har fortfarande pyjamas på oss!

Glad eller mindre glad

Hej alla glada. Och mindre glada! Ikväll bär det av mot Emmi. Kanske blir apberget först, det visar sig. Nu ska jag börja göra mig i ordning lite i alla fall.

Ha en trevlig kväll i solen!


Upp och flyg


Tyvärr är det inte denna söta ballong jag flyger i...

Idag ska jag flyga luftballong, förhoppningsvis. Det har blivit inställt två gånger tidigare, och vädret är inte så lovande. Vi får se helt enkelt!

Wish me luck.

Eller denna...


GAH

Tänk er att få se detta live. Artic Monkeys. På Way Out West. Sedan The Kooks blev inställda på Peace&Love så känns det ganska lockande att få se dessa istället. Men, som vanligt, är inte min plånbok lika pigg på idén som jag är.


nytt på ingång



Detta och lite till beställde jag från H&M-katalogen för någon vecka sedan. Eller internet förresten, kollade bara ut dem i katalogen. Rolig färgskala jag höll mig till va?

something



När jag var i kvarnen för några veckor sedan fick jag lite tid över. Så det blev lite fotande och ritande.

Ett dygn eller två.









Måste påpeka lite att den sista bilden på mig inte är den mest smickrande. Ville mest visa jackan!

destination Trosa

Hej alla små människor. Idag ska jag åka till Trosa.

Off we go!

summer is still going strong

Hejsan. Är inne på min gamla dator och skriver, eftersom den bärbara är hos pappa. Idag bär det i alla fall av mot västerås för att våldgästa Frida. Stannar där i två dagar eller nåt skulle jag tro och sedan är det tillbaka till stockholm som gäller.

Jag beställde förresten höstkläder från H&M-katalogen igår. Känns ganska fel eftersom det enligt mig är mitten av sommaren just nu. Trots att alla modetidningar börjat skriva om att "höstmodet är påväg". Till och med på Kellogs-paketet stod det något om att "Nu när sommaren är slut så....".

Men jag säger nej. Det är fortfarande sommar! Augusti är också sommarmånad for god sake.

rubrik

Jag har sommarlov, samma gäller bloggen verkar det som. Nu ska jag in till stan och guida norrlänningar.
Puss och kram, syns på stan!

RSS 2.0