-

Godnatt!

soon soon soon

Pastanmiddag, Teddybears i högtalarna och en sol som fortfarande strålar, lite. Och sen Frida vid min sida. Feels good.

The xx


Tryck på bilden vettja.

Godmorgon världen. Har inget vettigt att skriva just nu (som att jag brukar ha det) så ni får ett litet musiktips istället.

Helgen i bilder


Frida som tog bilden har vart mitt sällskap från torsdag till söndag. fint.


Har skaffat mig ett litet kusinbarn! Mamma(min alltså) som håller lilla knaten på bilden.

Bror och jag bjöd mor på middag på Koh phangan ikväll. Mys!

HEJ



hej hej hej hej hej hej hej hej hej!

man´s world



Sitter och lyssnar på James Brown. Klicka på bilden för att lyssna på låten som går på repeat.

Eller, så kan ni trycka på min nya awesome "gilla"-knapp!

shoes from different sources





television


Banksy is kind of awesome.

skymning





Var ute på promenad med mamma i tisdags kväll och tog med kameran. Voilá. Vart lite blurrigt, men vad gör det om hundra år (när allting kommer kring)?

Vårutställning på Brunogallerian

Ikväll är alla som vill bjudna till Brunogallerian på Götgatan (götgatsbacken) mellan kl. 17.00 - 19.00! Där ställer dom som går industridesignlinjen på min skola (Designgymnasiet) ut vad som gjorts den senaste tiden.

Just min klass håller nu på med spel av olika slag (typ sällskapsspel).

Leta efter ett spel som heter LMAO så är det min grupp som har gjort det.

Välkommna!

Milk and cookies

Blev ju fint väder idag med. Trodde det skulle bli lite halvtaskigt. Men icke, och det tackar vi för.

Sitter i stunden och dricker mjölk och äter kakor. Just saying.

Giving up


Jag just nu.Tog bilden med webcamera.

Nej vet ni. Nu orkar inte jag mer. Det får gå som det går imorgon. Jag vill sova!

Hjärtattack

OMG. Kollade nyss ut genom fönstret och såg till min förskräckelse att det snöade! Gick ut för att kolla och känna om det verkligen kunde vara sant. Och nej. Det regnade bara lite konstigt. Pjuuuh.

Regn är kul

Man är ju för jäkla bra på att tajma rätt. När jag nyss cyklade hem från jobbet ÖSregnade det och åskade.
Nu är det inte ens lite duggregn. Kul. Jättekul. Inte kul.

Phett


en gång en tuffe, alltid en tuffe.
me in a pälsmössa i vintras. I en tvättstuga.
Phett hett.

Hellu. My blog is totally going in the right direction!
Phett aktiv.
Ska i alla fall bege mig ut i regnet för att ta mig till jobbet nu.
Adios!

a good day

Solen skiner fortfarande, precis som under hela veckan. Idag/ikväll är det vårvisning för textileleverna. It will be fun. Sen på kvällen bär det av mot apberget för grillning!

Trevlig fredag i solen!

Diana Ross


gladers

Fönstret står på vid gavel, lyssnar på denna på hög volym och fåglarna försöker sjunga med utanför. Solen har värmt hela dagen och jag kom nyss hem från staden där jag och Frida satt vid Björns trädgård och åt glass i eftermiddagssolen. Ibland är allt bra härligt faktiskt.


Måste ses

Går inte att lägga upp filmen jag vill visa er här av någon oförklarlig anledning. Men ni måste i alla fall se detta, allla delar:





CENTRALSKOLAN


istället för att plugga


by me. Ful, men strunt samma.

Satt och bläddrade i ett gammalt ritblock. Hittade denna. Väldigt, väldigt vackert haha.

sammanhängande text

Hemma efter en tuff dag på jobbet. Nej, ganska slapp egentligen, som vanligt!
Nu är det plugga för hela slanten som gäller.
Men, ska nog försöka hinna med att baka något också. SOM VANLIGT.

Ska nu in till staden och promenera. Mys.

stekt fläsk

Har solat helt gaaalet idag. Eller i alla fall legat ute i solen. Inbillade mig att det var sommarlov ett tag till och med. Skönt.

sol

Underbar dag!! Det är över 22 grader ute. My God. Ska göra frukost nu och sedan sätta mig och äta ute på trappan i solen. Sedan bär det av på äventyr. NICE.

Update: Sitter nu ute i solen. Lyssnar på låten jag tipsade om igår. Me very happy.

The La´s


Tryck på bilden för att höra vad jag lyssnar på i denna sekund.

Älskar låten. Den har etsat sig fast i hjärnan för alltid. Mys.


Walking

Orkar inte sova. Är lite rastlös. Vill ut och gå. Men icke då, klockan är strax 00:00 och jag har ingen som kan göra mig sällskap.


Sysslolös är mitt mellannamn.

Jag har seriöst grymt tråkigt. Har absolut ingenting att göra. Och min dag har inte varit så mycket bättre än kvällen.

Sysslor idag:
- Äta frukost
- Duscha
- Läsa en bok till skolan
- nörda vid datorn
- gått ut med hunden

Kollade till och med på Talang ikväll. Hjälp mig någon, entertain me!

-

fan.

back in time


photo by me.

Frida, just standing there looking awesome.


p-lugg-a

Nu: plugga!

picture


fotograf: fatima fransson (hoppas det var okej att jag lånade bilden!)

Jag, Leonard och Frida i onsdags. FRRIIIKKKÄÄEEEY!

pasta

Hej. Sitter på köksbänken och äter pasta. Kom hem för ca. 45 minuter sedan och har knappt ätit något idag. NICE.




Är ganska trött.

vaken

Gomorgon. Eller, jag har faktiskt varit vaken ett bra tag nu. Gårkvällen var mycket trevligt, trots att min "utklädnad" misslyckades totalt. Eller, den exiaterande inte ens tror jag. Men, smell you later!

Maskerad

Ikväll är det maskerad! Ska första ta en snabbsväng förbi Kleerup som spelar ikväll, får se om det går. Sen blir det i alla fall PARTEY! Ha en bra kväll alla som läser detta :)

testing

Godmorgon! Idag är det prov för min del. Hoppas på att det går ur vägen. Önska mig lycka till!

PÄLS


Pälsmössedagar för några månader sen. Hittade den sparad på skrivbordet.

Nej. Nu räcker det. Nu ska jag sova. GODNATT!

list

1. Känner mig extremt koncentrerad i mitt matematikpluggande. Har under kvällen kollat skafferiet minst 10 gånger. Gjort mackor, te och plockat kakor i en gammal gömd burk längst in. Facebook kollas var femte sekund ungefär. Musiklistan på Spotify kollas igenom ungefär hela tiden.

Jag är the master off plugg. Watch (read) and learn.

2. Min mobil dog idag. R.I.P forever.

3. Jag ska på maskerad, min önskan är uppfylld!

Inga ord.


-

Hej!

Ceasars -||-



Också Ceasars och denna låt gillar jag nästan ännu mer.

Ceasars


En låt som har etsat sig fast i min hjärna. De finns tyvärr inte på Spotify!

hejdå

Ikväll blir det myskväll med min vän Paula. Skönt, skönt.
Hoppas ni alla får en trevlig kväll!

Casual Friday


klick.

Detta är då dagens outfit. Man måste ju festa till det lite på fredagarna ibland!


spontanitet

Nu ska jag ge mig ut på en spontan promenad med min kära vän Sofie. MYS!

Har förresten precis ändrat så att man kan se fler inlägg på samma sida här på bloggen. Go me.

ma favs

Har ni testat "Facebook-Spotify" än? Älskar det. Att kunna se vad alla lyssnar på (typ; bedömma om den har bra eller dålig musiksmak)! Och bara för att jag är så snäll så får ni här en av mina väldigt blandade spellistor.

ENJOY!

Home


Hittade en söt bild på killen från Owl City för ett tag sen. Minnet sviker mig dock om var det var.

HEMMA. planerna för kvällen var egentligen att gå på Topshop VIP-kväll. Men eftersom resten av gänget som ska dit senare drar vidare till Berns på efterfest så kändes det lite lagom kul att åka hem ensam.
Jag fyller ju som sagt år ganska sent på året tyvärr, 30 december.

Detta år kommer bli pest och pina vissa helger känner jag. Men, falskleg är något jag aldrig skulle skaffa, otroligt onödigt och ovärt om man skulle åka fast. Så jag håller mig hemma istället!

yes

Hemma från skolan. Mest av allt vill jag lägga mig i sängen, sätta på en film och bara dö lite. Men nej, självklart måste jag plugga. YES!


sömnbrist.

Nej vet ni vad. Nu ska jag sova. Ska ta mig till skolan imorgon. Sov gott alla!

New face



bäzzta skärpan evaahh

Mitt nya halsband jag pratade om förut. Jag gillar det väldigt mycket!

creep


The Selby

Jag vill gå på maskerad. Skulle vara kul!


UPDATE: Jag ska på maskerad nu på onsdag! YES!

snap



Me - photographed and retouched by Frida Thunholm.

Hej. Jag är hemma sjuk idag också. Beverly Hills 90210 går på tv, lite småkul till och från. Anywho, borde sätta igång med att plugga matte. Men min hjärna är inte på högvarv just nu känner jag. Så vi får se hur det kommer att gå för mig.

Later!




Detta är tydligen mitt 1000:de inlägg. Grattis?

Muffins are just ugly cupcakes

Solen skiner ute! Härligt. Funderar på att baka muffins, eller något annat gott. Får se hur det slutar.

Away


Tagit från The Selby.

Då har man gått och blivit sjuk då - roligt! Jag som skulle jobba idag också. Mer tid till att plugga matte antar jag.

Vad hände på Valborg då? Jag + other people åkte till Uppsala och firade in våren där. Mycket trevligt!
Igår stod egentligen grillning på schemat men det blev till att åka hem för mig istället, behövde plugga + att jag inte mådde så bra.

Hoppas alla hade en trevlig Valborg och en trevlig helg i alla fall!


RSS 2.0