Wish me luck

Nu ska jag åka till öland. Om ungefär två minuter rättare sagt.

Ha en trevlig valborgsmässoafton! :)

kramar,Josefin

I mina händer.


Köptes idag på Monki för 100 kr. Tyckte den såg lite rolig ut, så jag köpte den.

Uppdatering: Ser ni bilden? Svara gärna.

Kramar, Josefin

Bara för att jag är så töntig så behövde jag bevisa det med ett test.


Paraden-en av många traditioner på vår skola

Vi har ju den här grejen i vår lilla skola. Varje år klär alla olika klasser på hela skolan ut sig i olika teman som de själva valt. Den klass som har snyggast och bästa utklädnaden vinner. Priset är inte så märkvärdigt-glass, som alla andra i slutändan också får. Hela skolan går i alla fall ner till centrum, gör en runda där, och går upp igen.
Otroligt nog så har vår klass vunnit flera gånger. Bl.a. en gång när vi valde tema svart. Det var riktigt skumt. Vi tog det inte alls seriöst det året och orkade inte anstränga oss, så vi valed tema svart. Alla har ju liksom något svart í garderoben. Alla andra hade så mycket bättre teman-pyjamas,färgtema,80-tal m.m. Och så vinner vi. Jag blev nästan besviken på domarna.

I fjol hade vi tema HipHop, riktigt kul faktiskt. Året innan dess hade vi nog Hawaii-tema. Också kul.

I år valde vi vatten som tema. Eller, tja jag var sjuk den dagen de röstade så jag hade inte så mycket att säga till om. Men vad f-n ska man ha på sig då?


Förslag, någon?

kramar


"världsvan"

image281

Ny dag,nya tag. Jag har nyss kommit på att jag har rätt så mycket resor som väntar. Det blev ju inget av med Australien i sommar, utan det byttes ut mot Thailand (ungefär samma tid). I höst bär det av mot New York, the big apple. Och tillsist, så packar mor och jag våra resor och tar en tripp till Paris, men det är inte förens nästa vår.
Och förutom Thailand i sommar ska jag bege mig mot Gotland och Öland också.

Nice.

kramar, Josefin


Balklänning(hjälp!)


Klänningen kommer från Oasis. Osäker på färgen dock.


Jo, som rubriken antyder så börjar det dra ihop sig för skolbalen, som alltid sker för alla niondeklassare dagen innan skolan slutar. Ska bli jättekul, men jag måste ju itta en klänning. Och klassiska balklänningar är ju oftast långa. Men, det vill inte jag ha, utan jag ska istället satsa på en knälång eller liknande. Lite outsider sådär.
Jag tänker mig axelbandslös, åtsittande i midjan och lös och lite puffig/flygig nertill. Hur låter det tycker ni?
Ungefär som på bilden ovan.

kramar, Josefin

.

image280
Kommer icke ihåg var jag fann bilden.

Ingen är hemma och jag är sjuk. Damn it.

Det verkligen suger att vara sjuk. Och ensam. Och uttråkad.

Det finns så mycket jag vill göra! Träffa vänner, ut och cykla och bara göra något.
Jag älskar att göra något spontant. Älskar.

kramar, Josefin

yes

Nu ska jag äta nätmelon, läsa och dricka vatten-i solen. Visserligen inifrån, men i vårat inglasade uterum, så det blir ungefär som ute.

Puss och kram skumbanan!

En god bok?

image279
En god bok (eller flera) och lite musik skulle inte sitta fel.

Jag är sjuk. Snörvlig, snurrig och sömnig. Eller, tja lite hängig, men det lät bra när allt började på S. Lite ont i örat har jag också, men det kommer i omgångar.
Jag hatar att vara sjuk, speciellt när det är varmt och fint väder ute, plus att man missar så mycket i skolan. Är man borta en lektion på no:n är man helt körd, känns det som.
Men nu är jag hemma och jag kan inte göra något åt saken. Vet inte vad jag ska göra. Det går ingenting på tv, datorn är tråkig att sitta vid. Läsa kanske? Ute på altanen? Det låter härligt.

kramar, sjuklingen


Family Spök

Okej, här kommer min lilla spökhistoria. Ni tycker nog inte att det är särskilt läskigt, men just då var det det.

Jag och mamma sitter nere i vårat uterum, som är på mellanvåningen, och småpratar. Plötsligt hör vi en liten melodi, som från en speldosa. "Har L satt på min speldosa nu" tänkte jag satidgt so vi lyssnade klart på melodin tills den var slut. Därefter frågar vi L om han har satt på min speldosa. Nej, det hade han inte och han satt dessutom på nedervåningen . Hört något hade han inte heller gjort. Då blev jag rädd.  Vem skulle det då vara som satte igång den? L och bror min satt på nedervåningen, mamma och jag var i uterummet och INGEN var på övervåningen där mitt rum ligger.

Den natten tog jag ut mina tre(!) speldosor från mitt rum.

Något som gör det hela ännu läskigare är att för ca 5 min sedan lät det igen. Men det kan har varit radion också, men man vet ju inte. Det kan vara något jag har övertygat mig om att det är bara.

kramar, Josefin

kramar, Josefin

Jag orkar fortfarande inte skriva om min lilla "spökhistoria", i alla fall inte om ingen frågar. Så om ni vill höra så är det bara att säga till. Idag var det en kort dag, och lunchen bestod mest av kubbspel med barnen i första klass(tror jag) på min skola. Självklart vann vi nior. I alla fall en gång.

Senare, runt halv sju, ska jag på en liten "sångträff". Eller vad det nu är. Jag tar ju privatlektioner i sång, så min lärare bestämmde sig för att hon skulle samla alla sina elever, som avslutning, så att vi kunde sjunga tillsammans. Fika ska vi göra också. Vad ska jag ta med?

kramar, Josefin

Spöken?

Damp, skrev nyss ett inlägg om en väldigt läskig grej som nyss hände. Men jag berättar om det imorgon istället, orkar inte skreiva om det.

Påminn mig! För jag lovar - det var LÄSKIGT!

kramar, Josefin

Godnatt

Kvällens sista timmar:

♥Navy CSI
♥Grönt te och digestive

Borde egentligen:
♥Plugga!

Öppen

Gjorde nyss ett BMI-test och det visade sig att jag var underviktig. Men inte mycket, som tur är. Jag är 175 cm lång och väger 54 kg. Haha, det är inte alla som skulle berätta sin vikt såhär offentligt!
Man kanske ska satsa på att försöka bli modell eller nåt:D
Många som har pratat om det, att jag borde bli modell. Så vem vet, kanske ska skicka in lite bilder?

kramar, Josefin


Det här är riktigt djupa grejer, så håll i er.

Jag gillar inte söndagar. Det går så snabbt, och det känns som att inget hinns med. Man går bara och väntar på att det ska bli måndag. Och när måndagen är kommen, så är det en hel vecka kvar att passera.
Min favoritdag är lördagen. Man kan sova länge, gå och lägga sig sent och det är en dag kvar på helgen efter lördagen. Man har ingen ångest inför måndagen ännu då.
Vilken dag gillar du bäst, och varför?

kramar, Josefin

Lyssna


Sebastian Krantz, 14 år. Väldigt duktig.

Snart blir vi bruna som pepparkakor

image277Hos mig är det sommar idag. Termostaten (termometern?) visar 26 C. Och då menar jag +. Det är svensk sommar ute! Jag var nyss ute och traskade en stund med hunden och det var så skönt! Bara en t-shirt och en tunn kofta. NICE.
P.S. Jag har hört att vädret ska hålla i sig under veckan. YES!

Bilden är från när jag var pepparkaka förra året vid Lucia. Hatten gjorde jag helt själv. Snyggt va?

kramar, Josefin


Jag älskar det här armbandet

image276
För visst är det fint?

kramar, Josefin

Om jag kunde sy så skulle jag...

image275
Gammal bild.

Idag skiner solen, och jag har precis varit ute i kortärmat och fotat lite blommor. Igår ritade/skissade jag istället. Visserligen inte blommor, men kläder och människor. Bl.a. en lite hippieinspirerad tjej med utsvängda jeans m.m. och en tjej (utan ansikte, visst inte hur jag skulle göra) med upprullade chinos, t-shirt och svart väst. Riktigt snyggt faktiskt, ska kolla runt lite efter något liknande. Annars skissade jag lite badkläder, klänningar och solglasögon. Tänk om jag kunde sy, då skulle jag göra mycket fina kläder. Jag sitter och skissar en hel del på olika kläder som kjolar,klänningar och tröjor.
Det är bara att börja lära sig, jag fick ju faktiskt en symaskin i julklapp för att jag skulle lära mig.

Vad har ni själva gjort i helgen?

kramar, Josefin

Preliminärt, men ändå.

Jag har ju glömt att berätta om veckans höjdpunkt: Jag kom in på Designgymnasiet! Yeeah, go me!
Som ni kanske vet (eller inte) så har jag sökt industridesign, eftersom det verkade väldigt roligt. Skolan ligger i Nacka, så det blir ju en bit att åka, men det är jag ganska van vid, minst sagt.

Godnatt, nu ska jag sussa!

Ett litet tips

Lyssnar på gamla rockklassiker och ska precis börja skriva lite på mitt och Sofies Hygien/Hälsa-arbeta. Renskriva lite tänkte jag. Har på mig rätt slappa kläder-en lös och ledig klänning, kofta och knut i håret. Ungefär som jag brukar se ut i vanliga fall alltså. Har nästan varje dag en liten ballerinaknut högt upp på huvudet. Eller "lilla My", som J sa. Håret är inte ivägen då.
Tänkte tipsa om ett bra recept på microkladdkaka jag testade häromdagen.

image274
Gör mönster med hjälp av florsocker om du vill.

Ingredienser
6 portioner

2 ägg
3dl socker
½dl kakao
1msk vanlijsocker
2dl mjöl
100g smält margarin

Gör såhär:
Rör ihop ägg och socker,tillsätt siktat mjöl,kakao och vanlijsocker. Häll i margarinet. Blanda samman och häll smeten i en microsäker form. Micra i 5 min, full effekt.
(Tiden kan ju bero lite på micron också, jag behövde ca två minuter extra.)

kramar, Josefin


Me for president

...det är allt jag har att säga.

kramar, Josefin

Läxorna i första rummet

Sing Sang Sung idag. Alltså:jag var på sången idag. Skulle kanske ha tränat också, men det hinns inte med. Läxorna går före. Jag skulle vilja hälsa på min farmor och farfar också, var länge sedan.

kramar, Josefin


Jag är inte som alla andra.

Min blogg är ganska (väldigt) ointressant.Men det är ändå kul att ha något att "driva". Som ett eget litet företag. Men det kan också framkalla ett beroende. Att man får dåligt smvete om man inte skrivit på två dagar. Så kan det vara för mig ibland. Inte för någon skulle bli ledsen, men det känns som om jag sviker bloggen. Dumt, men that's who I am.
Ska nog sluta prata svengelska förresten. Det är rätt töntigt. Men som sagt: that's who I am :D


En annan grej: jag fick "högsta" VG:et på nationella provet, läsförståelsen i svenska. Alltså på gränsen till MVG. Keep up the good work Josefin (och där kom engelskan igen) !

kramar, Josefin


Happy happy

Glada nyheter!
Jag hittade ett par perfekta jeans igår! stuprör, mörkblå(typ) och passade perfekt.
Och en annan glad nyhet: min väska från H&M kom igår! Ni vet den där bruna jag pratade om förut? Kanske inte.
Men bara för att jag är så snäll så får ni se lite bilder senare. Antagligen imorgon, då jag planerar att bära jeansen och bära med mig min bruna väska.

Och en annan sak, för den som bryr sig. Jag ska träna idag. Kl. 4. Good for me.

kramar, Josefin

det är i alla fall vackert väder

Vet ni vad som hände igår? Jo, jag hade precis skrrivit ett två sidor (nästan två sidor) långt arbete till no:n idag. Och då händer det som förstås INTE får hända. Datorn hänger sig, och jag bli tvungen att starta om den. Gud vad roligt.

När jag sedan öppnade dokumentet igen, var nästan allt borta, förutom kanske en fjärdedel. Ni kan kanske gissa hur glad jag var i går? Och klockan var ca halv ett (på natten) så jag kände att det inte riktigt var läge att skriva om den.

kramar, Josefin

Et tus(jag sa tus i stället för hus när jag var liten)

Från klockan 8.00 till 17.30 idag har jag varit i skolan. Egentligen slutade vi klockan 13.40, men jag har byggt på mitt hus vi gör på tekniken. Lampor, hiss, spis, värmepanna, garderober och hela skiten. Fast det är gjort av kartong. Men fint är det i alla fall. Ganska.

kramar, Josefin


Kort dag idag

Godmorgon, Godmorgon!
Idag blir det en kort skoldag för mig, precis som varje onsdag. Först hemkunskap halv nio, efter det musik som följs av lunch, och sist men inte minst: Svenska. Ganska nice förutom hemkunskapen. den lektionen skulle kunna vara rolig, om det bara in vore för våran lärare. Hon är fan läskig.

kramar, Josefin

Det satt en katt i min hatt som fick fnatt med en ratt. Hur är det fatt? Hahaha...

Har varit lite nedstämd de senaste dagarna, men efter Sofies besök ikväll blev allt mycket bättre!
Hon gör mig glad ♥. Vi började lyssna på en gammal Cd-bok med Eva&Adam. Tänkte lyssna klart på den ikväll. Lite nostalgitripp sådär.

image273
Jag kan vara så jäkla cool ibland. Eller vad tycker ni?
Butiken hittade jag med min vän Sofie på Åland. Det var härliga tider det.


kramar och godnatt på dig lilla hattifnatt! (Jag försökte ju i alla fall rimma)


Uppdatering: Jag insåg att den förra bilden var väldigt ful så jag bytte ut den till denna:D
Så nu är alltså frågan: kommer ni som inte har sett den förra bilden överleva-eller inte?
Vad tror du?

kramar en gång till(som nallepuh sa i en barnbok jag har:det finns alltis tid över för en kram)<<<--- min livsfilosofi.


Klass 9A

Allvarligt. Jag kommer verkligen gråta på skolavslutningen. Visst det ska bli jätteskönt med sommarlov, men tänk att aldrig få se alla igen? Några kommer man väl hålla kontakten med, men resten då? Vår klass har verkligen jättebra sammanhållning, det är så jämställt(stavas det så?). Alla är med alla. Det finns ingen som är "den coola och populära" och heller ingen "tönt". Okej, jag måste erkänna att några kan vara lite småtöntiga(eller mycket)ibland men det är ändå jämställt. Ingen mobbing eller så alls.
image271
T.ex.  nu när det har börjat bli varmt så är ju alla ute på rasterna och spelar basket, hoppar hopprep (ja, vi är barnrumpor) m.m. Och alla är med. Både tjejer och killar.
Kommer att sakna klassen. Har många minnen tillsammans med er.

kramar, Josefin

Oh

image268
Bild: Andreas Johansson


Dagen är kommen

Klockan är 15 minuter över tolv på min dator och jag går fortfarande runt med min sov/mys-kläder. Men snart är det dags att göra sig i ordning, eftersom jag måste hinna med bussen. Idag är det dock inget roligt som ska göras. Eller visst, det är väl helt okej, men jag ska "plugga" hos en kompis.
Vi bygger egna hus på Tekniken, med el, fönster,trappor och hela köret. Vårt hus har även en hiss.

image266
Det är förresten bestämt vart vi ska åka i sommar, istället för Australien. Kan ni gissa vilket land denna blomma tillhör?

Jag tycker inte om söndagar. Söndagar är bara en dag då man väntar på att börja skolan igen, man pluggar i sista stunden och gör allt man har skjutit upp de andra dagarna. Söndagar går så fort.
Bättre tycker jag om lördagar. Det är den absolut bästa dagen under veckan, enligt mig.

Förövrigt så känner jag mig lite nere idag. Hur mår ni idag?

kramar, Josefin

When the night comes falling

image265
Bild: ?

Kvällen blev väl inte direkt som att jag trodde att den skulle bli. Bortslösade pengar, och tid. Men trevligt att S följde med hem till mig ett tag. Nu är det dags för mig att krypa till sängs.

kramar, Josefin

Out tonight

Ikväll är det middag med lite kompisar, på Primo, en italiensk resturang. Ska bege mig av om cirka 20 minuter.
På mig har jag min nya klänning, skinnjacka, svarta ankelboots och en vit stor stickad halsduk. Plus en väska jag nyss hittade i min mammas garderob. Hon vet dock inte om att jag lånar den(mohaha). Men det får hon räkna med om hon tar min väska. Eller, ja, det är ju egentligen hennes väska den med, men det är jag som använder den. Så den är typ min väska.
Vad ska ni göra ikväll?

kramar, Josefin

Blommor och bin

Jag har inte skrivit mycket på sistonde men nu är jag tillbaka. Har faktistk inte ens satt på min dator under veckan någon gång. Riktigt jävla skönt. Orkar inte skriva värsta listan på vad jag har gjort under veckan, men jag kan berätta att igår var jag på dansmusikalen Footloose, som var jättebra. Rekommenderas starkt! Innan affärerna stängde igår fick ajg även med mig en klänning från Indiska. Är den inte fin?
image264
Klänningen kommer från Indiska och kostar 199 kr. Lägg märke till att den matchar mina ny skor(se inlägg längre ned). Och lägg inte märke till det stora godsedjuret i hörnet av bilden, den råkade komma med.

kramar, Josefin

RSS 2.0