Acnejeans 200 kr

Tips: Någonstans, vet inte vad det heter, i götgatsbacken (Stockholm), är det utfösäljning på massor av märkesjeans. Acnejeans för 200 kr t.ex.

Vi syns där!

Broader than Broadway.


Broadway, ett "måste" antar jag ;)
Bild: Jag.

Dålig uppdatering senaste veckorna, men det har varit så sjukt mycket i skolan. Eller det ÄR fortfarande sjukt mycket skolan. Så i brist på tid att skriva, så bjuder jag på en bild istället.


good one



Denna Goodiebag-tävling är jag med i just nu. Skulle vara så roligt att vinna, lite vardagslyx sådär!

Tävla ni med, HÄR.

FRIDA


Frida en dag i vintras:)

Eftermiddagen tillbringades med Frida på Sandys, drottninggatan, i ca 2,5 timme. Mysigt värre. Plötsligt var klockan halv åtta och rätt sent alltså. Frida bor nämligen i Västerås, så det tar ungefär en-två timmmar för henne att åka hem. Så det slutade med att hon sussar hos mig i natt. Vi går i samma klass, så vi samåker liksom, haha!

Nu MÅSTE MÅSTE MÅSTE jag plugga!

New York, del 1


Första morgonen på frukoststället Astro ca 50 meter från hotellet.


Vi gick vidare till den stora Apple-butiken.
Och jag var mer än nöjd (visserligen ser detta leende väldigt fejkat ut, haha).


Senare på dagen, eller om det var nästa, åkte vi genom Central Park med häst och vagn. En klassiker!


Mycket duvor var det i NY.


Och taxibilar, som väntat!

Bättre sent än aldrig, eller vad säger ni?

Treeman

Bara jag som såg dokumentären nyss om en man som var hälften träd/hälften man? Helt sjukt. Och jag tycker så synd om honom, och alla andra männsikor med "problem" som var med.

Nej, nu måste jag plugga.

Beställa


 

Dett kommer antagligen beställas från H&M inom kort. Lite basgrejer sådär. Vad tycker ni?

Fuskpäls

Hej alla modebloggare! Titta vad jag fann i farmors garderob ikväll:


Ser bättre ut med svart skärp, men hade inget till hands när bilderna togs.



Avundsjuk? :)


Inte duktig kanske, men inte Oduktig...


Längtar förresten tillbaka till New York. Take me back!
Bild: Jag


Okej. Jag har faktiskt gjort EN läxa idag. Har ungefär hundra kvar, men jag har ju som sagt gjort något i alla fall. Bara att fortsätta.
Istället för att göra andra läxor så har jag i eftermiddag laddat ner lite för många låtar, städat på rummet(!) och ätit massa mackor. Det där i mitten var ju bra i alla fall..

Om 30 minuter bär det av mot farmor och farfar (bor ungefär två minuter promenadtid (konstigt ord?) från oss) för nybakade skorpor!


Gratisgodis

Tänkte tipsa er läsare ännu en gång om Gratisgodis.se. Genom att samla poäng på olika vis, t.ex. besöka hemsidor, så tjänar du tillslut ihop till en tillräcklig godisleverans. 11 godisbitar tror jag man måste samla till för att det ska levereras.

Och jag vet säkert att det fungerar (inget lurendrejeri alltså) eftersom jag redan har fått ett litet kuvert hemskickat proppat med godis! :)
 
Skulle vara supernice om ni blev medlemmar genom mig, genom att klicka HÄR. Tack på förhand!

Pluggpluggplugg

Blev inte så mycket plugg igår, men idag, då MÅSTE jag plugga. Om jag inte vill få IG vill säga.
Har inte mycket mer att säga. Hej så länge!

Godmorgon goddag


Bild: Jag (från  i somras).

Ny dag, nya tag!
Dagen ska tillbringas med läxorna och framåt eftermiddagen och kvällen bär det av mot huvudstaden för bio och middag med pappsen. Ska bli mysigt!

Vad hittar du på får roligt idag?

Audi



Idag visade Frida mig en rollig film. Tyckte den var lite cool, så jag tänkte att ni också skulle få ta del av den!

Halv fucking fem


Bjuder i alla fall på en fin bild. Tyvärr inte jag som är fotografen.

Sitter i skolan, slutar halv fem. HALV FEM. På en fredag. Tyck synd om mig.

Good night, sleep tight


Time for bed. Måste dock tillägga att jag börjar halv ett imorgon, så att ni blir lite avundsjuka!

Godnatt darlings♥

Lindas stora dag


Skolavslutningen 2008.


Sommarens charmigaste bild på Linda! 080808 tror jag det var.


Jag och Linda såg på GLAMOUR Stilettorun i somras.
Borde bli en traditation, eller vad tycker du Linda?



Linda låg också på golvet och posade någon random kväll i höstas!

Och vad vill jag nu säga med alla dessa bilder? Jo, GRATTIS LINDA! 17 år blir hon idag.
Kika in på hennes blogg och gratta, så blir hon glad!

Take me to the candyshop


Ge mig! Bild: Min kamera, fotograftiteln tror jag Sofie står för.

Shiiet vad godisugen man kan vara ibland.

Ge mig


Spegel, "ramar"(väggdekor), väckarklocka, spegelbord och panelgardiner med björkstammar.

Ibland bara älskar jag IKEA.

Remake







Väggdekorer från Inreda.com.

Planerar att fräscha upp mitt rum lite, och dessa väggdekorer ligger högt upp på listan.

Vilken är eran favorit?

Kardemummabullar- recept som jag lovade



Ingredienser

40 st
 50 g jäst för söta degar
150 g smör
 5 dl mjölk
1 tsk salt
1 dl strösocker
1 1/2 tsk stött kardemumma
14 – 15 dl vetemjöl

 Fyllning:
150 g rumsvarmt smör
3/4 dl strösocker
1 msk mald kanel

Garnering:
1 uppvispat ägg
pärlsocker

Gör såhär:
  • Smula jästen i en bunke. Smält smöret. Tillsätt mjölken och värm till fingervärme, 37°. Häll degspadet över jästen, rör om så att jästen löser sig.
  • Tillsätt salt, socker, kardemumma och nästan allt mjöl. Arbeta degen tills den blir blank och smidig. Låt jäsa under bakduk ca 30 min. Sätt ugnen på 225°. Rör ihop fyllningen.
  • Arbeta degen på lätt mjölat bakbord. Dela den i två delar och kavla ut dem till rektanglar, ca 30x45 cm. Fördela fyllningen på rektanglarna. Vik långsidorna mot varandra. Skär tvärsöver i ca 2 cm breda remsor. Tänj och vrid degremsorna och forma dem till lösa knutar.
  • Lägg dem på plåtar med bakplåtspapper. Låt jäsa under bakduk ca 30 min. Pensla bullarna med ägg och strö över pärlsocker. Grädda i mitten av ugnen 8 – 10 min. Låt svalna på galler under bakduk.

Bull-variation:

Mandelbullar: Tillsätt 100 g finhackad mandel i fyllningen.
Kardemummabullar: Byt ut kanelen i fyllningen mot mald kardemumma.
Vaniljbullar: Byt ut kanelen i fyllningen mot vaniljsocker.

Källa: Arlaköket nr 4 2004

Sorry darlings

Förlåt. Jag skriver bara om Twilight nuförtiden. I minst de fem nästa inläggen ska jag skriva om något annat.
Wish me luck!

Så jävla beroendeframkallande



Asså fan, jag är addicted to Twilight. Sitter och kollar på filmen för fjärde gången. Men jag älskart fortfarande! Är inne på tredje boken nu också, kanske nämnde det tidigare, minns inte.

Förresten,  jag har sagt det förut och jag säger det igen: LÄS BÖCKERNA! De är verkligen de bästa böcker jag har läst. Helt seriöst. Sträckläste verkligen.


ljudet av ditt hjärta

Det blev inget västerås igår, men Pam kom i alla fall hit och vi såg barnhemmet (jättebra!), åt godis och gjorde tortellini lite försent på kvällen. Idag måste jag plugga. Eller i eftermiddag rättare sagt.

Kanske hinner med att läsa Ljudet av ditt hjärta också (tredje twilight-boken). Är fortfarande helt förtrollad av böckerna och filmen. Och Edward/ Robert Pattinson. Puss på honom.

Vad gör ni idag?


Oh boy



Vill ha linnet.
Och solglasen.
Och utsikten.

Våffeldags


Erin Wasson verkar by the way ha en fin lägenhet. TheShelby.

Jag vet inte riktigt vad som hände denna vecka, men blogglusten försvann totalt. Har i alla fall vart en snabbis i Huddinge centrum och köpt lite nödvändigheter. Typ en tröja(som egentligen var onödig), nattcreme och våffelmix.

Ikväll blir det antagligen en tripp till Västerås, om Frida nu svarar på mitt sms! Annars kommer i alla fall Pam hit och hälsar på i stugan. Men jag hoppas på Västerås, det skulle tydligen vara en del band som spelade där ikväll, så det lät nice!


Min koordination existerar inte

Jag var på ett danspass på Friskis för ca en timme sedan, och ja, jag sög helt enkelt. Min koordination är icke existerande och... Nej jag vet inte, kände mig urusel och utskämd i alla fall! Men jag glömde skorna hemma idag, så jag kände mig lite sämre pågrund av det också.

Paris nästa!

 
Lite random google-bilder. Från vänster: Eiffeltornet (wow, är det?), Montmartre.

YES YES YES! Nu är Paris-resan till våren (maj) bokad! Åh vad jag längtar! Fem nätter i den antagligen underbara staden blir det. Mor-och-dotter- resa gäller för övrigt.

Har ni några tips eller råd (eller något annat att säga) om huvudstaden i Frankrike så får ni hemskt gärna lätta på hjärtat och skriva några rader. Tack.

Tre twilight-inlägg på raken. Inte illa.



Sorry att jag inte skrivit på flera dagar. Ska jag vara ärlig så har jag mest läst. Twilight. Eller Om jag kunde drömma som den så fint heter på svenska. Fast nu läste jag andra boken, När jag hör din röst.

Och jag är helt tagen. De. Är. Så. Jävla. Bra! Det är verkligen twilight-hysteri i min hjärna. Hela dagarna går jag runt och tänker på vad som händer i böckerna. OCh filmen. Som också är jävligt bra. Helt seriöst vill jag bara ställa mig och skrika för att få ut hur mycket jag älskar böckerna och filmen.

Om ni inte ser filmen eller läser böckerna (böckerna är bäst, ni kommer inte bli besvikna) så kommer ni verkligen gå miste om något. Så ett gott råd är att gå till närmsta Akademibokhandel och köpa hela serien på en gång. Jag har läst ut två böcker på kanske en och en halv vecka. Har legat upp till fyra (inte sen skolan började) varje natt nästan, och läst.

Kvällens sysselsättning.


niobio?

Ikväll blir det bio med denna spillevink. Twilight blir det. Resten av Sverige har antagligen redan sett den, men inte vi! Men jag kan faktiskt kontra med att jag har läst böckerna. Det ni!

Hoppas ni också får en lovely kväll, det ska i alla fall jag ha!

Uppdatering: Planerna börjar gå lite i kras, men det är inte säkert.

Uppdatering igen: Bion blir av! Klockan 21:10 vart det. Toppen toppen! :)

Termos - mycket nödvändigt att ha

 
Russinnet.

Funderar på att beställa denna- eller jag har i princip bestämt mig. Vad tycker ni?

För er som inte ser vad det är så är det en termos. Som är väldigt fin.
Kommer antagligen beställa den turkosa eller den cremevita. Lutar åt det första.

Slängkyss till er alla från oss alla (mig i alla fall)


Någon random bild jag fann ute på internet för några månader sedan. Kommer inte ihåg vart, men jag tycker om den.

Nu ska jag läsa andra twilight-boken ("När jag hör din röst") och sedan sova. Eller så ska jag kolla på sex and the city först. Vad tycker ni, som fortfarande är vakna?

PUSSPUSSPUSSPUSSPUSS!


Måste vända på dygnet.

Bakning blev det och hela huset har luktat av nybakta bullar hela kvällen. Mmm!

Imorgon kommer dagen jag fruktat hela dagen. Skolan börjar igen. Bara två dagar till helg, så det går väl an ändå, i och för sig, Men jag är inte redo för börja plugga, gå  upp klockan sex-sju på morgonen som en zombie och somna i soffan när jag kommer  hempå eftermiddagen. Vakna klockan sex-sju när de andra kommer hem, får panik över att inte gjort läxorna, sitter uppe till tolv-ett sover ca fem eller sex timmar. Ungefär så ser det ut. Go me liksom. Eller inte

Aja, dags att sova då. Puss!

Kardemummabullar


bildkälla.

Bara jag som är ledig idag med och börjar imorgon? Har nämligen studiedag (eller planeringsdag som det så fint heter på vår skola) idag. Sysselsätter mig  med att rensa i garderoben och funderar på att baka kardemummabullar lite senare.

Funderar även på att börja skriva ner lite mer recept här på bloggen, eftersom jag ändå bakar så pass mycket.
Vad tycker ni om det?

Nattläsning - Om jag kunde drömma


Riktigt bra hittills (stavas det hittills eller hitills? Eller på något annat sätt, haha?)!

Godnatt!

-10 idag=kallt!


Haha vette fan vad jag gör, men den bjuder jag på!


Anna och Linda var som sagt mitt sällskap idag.



Vi tog en fika efter några timmar och värmde oss en stund.

Vad gjorde ni idag?

Skidor



Dett är vad jag ska sysselsätta mig med idag, tillsammans med Linda och Anna! Ska bli roligt värre.

Go me

Gud vad skönt det känns att ha tränat. Men jobbigt var det. Ska forsätta med träningen minst 2 gånger i veckan, hellst tre.

Nu ska jag hoppa in i duschen, man vill ju inte lukta svett, haha!

Promenad på isen

Idag ska jag ut och foto på isen, det är ett sånt fantastiskt ljus ute nu. Klockan tre bär det däremot av mot Friskis&Svettis där det ska tränas, äntligen! Det ska verkligen bli skönt, efter att inte ha tränat ordentligt på... jag vet inte hur länge.

Vad gör ni idag?

Garderobspåfyllning

 



 
Skjortklänning, Skärp och klänning - VeroModa. Skor -  SthlmDG.

Blev som sagt en tripp till Farsta idag. Och shopping blev det, självklart! Förutom det på bilderna blev det en ny concealer och ett par svart vanliga tofsar/snoddar (vad man nu säger).

Lika bra att shoppa upp pengarna innan de tar slut. Eller?

Igår hittade jag ett paket tomtebloss...



...och en ny tröja (blus)!


Snabb bild i spegeln blev det!

Idag bär det av mot Farsta Centrum. När man väl har pengar så ska man väl passa på att spendera lite!
Spara har jag aldrig hört talas om.

HTML

Fan det funkar inte att lägga till en bakgrundsbild på min blogg. Jag har återställt stil och kodmallarna många gånger men det vill inte fungera. Jag vill ha denna bakgrund. Hjälp mig, vad gör jag fel?

Dags att ta tag i nyårslöftet


En kväll förra veckan tror jag. Paula gör något(?) och jag gör... något.

Planerna för dagen var att gå ut och foto ute på isen (sjötomt) med systemkameran. Åt en snabb frukost och vips så var solen borta. Synd, eftersom den gav en sådant fantastiskt ljus ute på isen, tillsammans med alla skridskoåkare. Det får bli imorgon, då jag även ska träna redan klockan elva på morgonen. Hurtigt eller vad?

Nu ska jag i alla fall bege mig mot Huddinge centrum och kanske hitta något fint, sedan ska jag ta tag i mitt nyårslöfte och köpa ett Friskis&Svettis-kort. Det ska bli så skönt att börja träna igen. Tränade senast på allvar på våren förra året.

Vad gör ni idag?

Nyårsnatten i bilder

 
Sofie och jag innan utgång...


Tog en snabb runda upp till Paula. Från vänster: Linda, Sofie och jag.


Begav oss mot Skyddsrummet, som lokalen hette. Fr.V: Sofie, jag, Paula och Jonatan.


Tolvslaget. Slutet gott, allting gott. Paula och jag.

Läs om hur min nyårsnatt gick till här.
Hoppas ni får ett fantastiskt 2009! Det ska i alla fall jag ha.

Nyårsnattens upp- och nedgångar.

Nårsafton igår ja. Hade ni en trevlig kväll?

Min nyårsafton blev till en början rätt så misslyckad. Vi skulle till en stor fest för ca 400 pers vid münchenbryggeriet. Vi kommer dit runt halv tio, kvart i tio och upptäcker en lång kö utanför. Vi ställer oss ändå snällt i ledet och väntar.Och väntar. Efter ca en halvtimme av total förfrysning av tårna(ni har ju sett skorna, öppna tår, öppen häl och ca  tio centimeters klackar) och långt väntande börjar det bråkas i kön om att komma in och flaskor slängs hit och dit. När vi stått där och blivit halvt mosade och trampade på tårna kommer det fram att lokalen är full, och att de inte kunde ta in mer folk.

Jävligt irriterande, då vi hade betalt sammanlagt 700 kr (sju personer, 100 kr/per person) för att få inträde till detta. Ska kräva tillbaka pengarna när jag får möjligheten. Vi hade inte så mycket till val än att gå därifrån. Så vi drog vidare till Sofies kompis som hade någon fest i solgård. 23:45 var vi äntligen där, efter att nästan ha trott att vi fick fira tolvslaget på pendeln. Skulle inte varit så roligt direkt. Men det hela slutade lyckligt och vi träffade massa trevligt folk. Vi var dock tvugna att dra från Sofies kompis ganska snabbt, men drog vidare till några andra i Huddinge C. Blev lite chillkväll sådär på slutet.

Kom hem till Sofie, som var sovplatsen denna natt, vid tre. Gjorde i ordning några mackor och satte på vänner (vår egna lilla sova-över-ritual). Natten gick och morgonen kom. Plötsligt var klockan tjugo i åtta. Dags att sova kanske. Fyra timmar senare var vi på fötter igen, krya och pigga som alltid. Eller?

(Bilder kommer i nästa inlägg)

RSS 2.0