Nickelodeon?

Idag är det NIckelodeon choise Awards med sofie som gäller. ska bli roligt. Alla ska mötas kl 16:45, vid ett ställa jag inte har någon aning om var det ligger,men som tur är så har jag med mig sofie som vägvisare:)
Håller just nu på att göra mig i ordning. Vet icke vad jag ska ta på mig. Men det löser väl sig. Har i alla fall jeans på mig, så det är avklarat. Nu ska håret torkas och mascaran dras på.

Trevlig eftermiddag, kramar //Josefin


Paula+Jag+Prommis=sant

Det blev ingen fika på stan, jag är way to trött. Vet inte vad som hände helt plötsligt. Min kropp blv som en degklump. Min hjärna också. Måste ändå säga förlåt till min kära vän. Är ledsen<3


Puss&pill(som min kära vän skulle ha sagt=) )//Josefin

Friskis i våra hjärta

Om ca 20 minuter åker jag till Huddinge och träffar min käre,käre vän paula. Kl. fyra sk vi på friskis och träna, vilket ska bli jätteskönt. Är verkligen sugen på det. I♥friskis&svetttis. Sedan tänkte vi kanske, efter att ha ätit middag, dra in till stan och ta en fika.

Puss och kram skumbanan//Josefin

Absolut inte sommar längre

I morse när jag vaknade trodde jag att klockan var tio. Jag låg och drog mig i en timme, läste lite, och gick sedan upp klockan 11. Trodde jag. När jag sedan sätter på datorn och klockan där kommer upp är den tio. Jag föstod ingenting först. Men sedan slog det mig att det var u idag det ställdes om till vintertid. Smart Josefin.¨
Så glöm inte att ställa tillbaka klockan en timme idag!

Puss och kram//Josefin

HÖSTLOOV!!!!




yes! Ledig i en hel underbar vecka. Egentligen var det planerat att jag och S skulle åka till dalarna några dagar,men det kom en grej ivägen. Men istället för det går vi på Nickelodeon (stavas?) Choise Awards, som är på tisdag. S har nämligen "gratisbiljetter" dit, eller hur man nu ska säga. Fast det är bara till genrepet,men ändå.

Puss och kram//Josefin

Grattis-på den rätta dagen.

Idag fyller min bror år på riktigt, alltså inte i söndags då vi firade honom. Av mig fick han en grej man sätter på gitarren så att det bli lägre ton, jag tror det heter capo. I eftermiddag tränade jag på engelska med sofie. Vi gjorde en väldigt bra grej faktiskt. Vi gjorde varsitt prov till varnadra, som var några sidor. Fungerar väldigt bra, plus att det är roligt att plugga tillsammans med någon.

kramar  Josefin

New York?

Mamma och Lars har förresten kommit hem från New York nu. De var där i fyra- fem dagar. När de ko hem fick jag en t-shirt och ett par jeans (plus att jag vet att jag kommer få lite i julklapp därifrån också:) ). T-shirten var tyvärr VÄLDIGT för liten. Det blev som en magtröja! Och jeansen var ju inte riktigt de jag ville ha. Det var två olika par jeans som jag hade testat hemma och bett dem köpa till mig där (det är mycke billigare med jeans i USA), alltså köpa ett par. Jag fick ingen utav dom, utan istället ett par andra med typ broderier på.. Inte så jättenöjd alltså.


kramar, Josefin


Grattis! jaså, det var inte idag..



Nej men, min bror fyller år på tisdag, men släkt kom och firade honom idag. Han fick lite allt möjligt. Ett paket var lite extra roligt. Det var först ett ganska stort, svart paket där det låg en kartong i. I kartongen låg en till mindre kartong, och i den en ännu mindre- och så fortsatte det i evigheter. Men i låg det ingen "present", utan för varje kartong han öppnade så låg det lite pengar i varje, fast bara massa mynt. Sammanlagt blev det 160 kr.
Lite roligt:)

kramar// Josefin

Pyjamasparty?:)

Gulligaste tofflorna jag sett. Och pyjamasen skulle jag mer än gärna klicka hem!

image157

kramar// Josefin

Jag

Jag har bytt profilbild! Visst är jag underbart vacker? Haha. Jag är så rolig, jag.

Kramar/ Josefin

Idol 2007

Kan någon snälla berätta för mig vem som åkte ut igår? Jag råkade somna i soffan :D
Jag sover cirka sex timmar per natt, så det kankse inte är så konstigt. Men i alla fall- om det är någon sm vet så får den gärna berätta!

Puss och kram skumbanan<3


Bort med sminket!

Gud vad mycket smink jag har samlat på mig under åren. Efter att ha läst i en tidning idag bestämmde jag mig för att göra något åt överflödet jag aldrig använder. I tidningen stog det om hur länge smink räcker, innan det har gått över "bäst före- datumet". Jag insåg att min gamla läppglans t.ex. var alldeles för gamla för att använda. För att ni också ska börja rensa lite i neccesären så får ni se bäst före-listan här nedan:

0-½ år
- mascara, läppglans
½-1 år - Flytande kajal, concealer, cremerouge
1-2 år - Läppstift, foundation, kajalpenna, läppenna
2-3 år - Torra kakor dvs. puder, ögonskuggor, rouge

Innan jag rensade hade jag sammanlagt ca 30 läppglans. Som om jag använder dom. Jag använder knappt läppglans. Blev en del annat slängt också, men mest gamla läppglans.

Så nu är det bara att börja rensa! Good luck:)

kramar, Josefin



Bull-bak = en bra sak

Nu ska det bakas! Kanelbullar i stora lass. Love it. Även vanilj, pistage och krademumma-bullar är riktigt smaskigt!

Josefin <3 Bullar

Kanelkramar //Josefin


Vara hemma och mysa- dag.

image155
Det är det nog idag. Eller kankse inte direkt "mysa", ska ju hjälpa mamma med att ta upp båten och bryggan. Men resten av dagen blir en vara hemma och mysa- dag. Paulan ville att jag skulle fälja med henne till skärholmen, men jag har varit inte i stan nu tre dagar i rad, så jag orkade inte. Men vi skulle höras senare, så att hon inte blir så ensam!

Och i torsdags så var det ju kanelbullens dag= lycka! Jag tycker verkligen om kanelbullar.Känner ingen annan förutom mig själv som går och köper kanelbullar var och varannan dag. Det är ju bara för gott. Hur många åt ni i torsdags? Själv åt jag tre.

Kramar, Josefin

Köttbulle-leken



Tänkte bara att jag skulle visa en bild på min nya vinterjacka. Den är snyggare i verkligenheten (tycker jag). Men egentligen är den ju inte supersnygg då också, men det kan ju bero på att alla vinterjackor och skor inte är särskilt vackra. Jag hatar att gå runt och leka köttbulle varje vinter, det är så jobbigt.

kramar, Josefin


uppdatering:  bilden funkar inte att visas, tyvärr. Men det är fin:)

RSS 2.0