Så lika- så olika.

Tröjan är bytt, så jag är nu en lycklig ägare av en helt vanlig blå, långärmad tröja från H&M. Storlek 36 och värd 98 :-.  Passade även på att skaffa mig en väldigt fin neccesär jag har funderat på ett tag. Det fanns en grå, med grått innertyg, och en rosa med plommonlila innertyg. Det blev den sistnämnda. Passade även på att köpa lite smått och gått till min vän Sofie som fyller 15 på tisdag! Kan inte avslöja vad det är här dock, eftersom hon kanske får för sig att titta in här på min blogg.

kramar, Josefin

Streetstyle

image156


Sicken skön och avslappnad stil tjejen hade! Bilden kommer från StockholmStreetStyle.


Biosugen?



Sitter just nu och bläddrar i senaste nummret av Elle, som jag köpte på Silja Line-färjan förra helgen (det var för övrigt jätteroligt ) . Har i alla fall sidorna med filmer som går på bio uppslaget. Jag går nästan aldrig på bio längre, det är lite tråkigt. Det finns så mycket jag skulle vilja se nu: En ung Jane Austen, Shrek 3, 2 dagar i Paris, På smällen- och så forsätter det i evigheter. Man får väl dra med lite vänner och åka till någon biograf antar jag!

Ha en underbar dag, kramar

//Josefin

Don´t worry, be happy!

Då var man tillbaka igen. Har pluggat som en galning (känns det som) senaste vecakn nu, har hat no-prov i onsdags och lite andra läxor har gjorts. I morgon ska jag plugga till svenskaprovet. Tråkigt, tråkigt. Men idag har det hänt något roligt, roligt! Har köpt en ny vinterjacka nämligen, en svart lite längre från Everset, jättefin:) Införskaffade mig även i en ny kofta, ett par vantar och en längärmad tröja från H&M, som jag dessvärre måste lämna tillbaka, eller byta rättare sagt, eftersom att jag upptäckte et hål på den när jag kom hem. Så pappsen och jag åker och lämnar den i morgon. Bilder på allt jag köpt kommer nog upp under veckan.

Ikväll går ondskan på tv, ska nog kolla på den!

Ha det bra, kram

//Josefin

Läxor, Läxor, Läxor

De tar nog aldrig slut...

Fixar+Sofie-dag

image155
Hej alla. Idag har jag varit duktig! Jag har damsugit mitt rum, rensat i hyllorna, plockat undan på mitt golv som knappt syntes längre under alla papper m.m, och satt upp ett par krokar i min garderob. Och sedan, när vi har fikat ska jag göra klart engelskan. Ikväll, eller senare i eftermiddag ska jag träffa sofie(www.caboome.blogg.se), som för övrigt kom hem från Gotland igår. Hon var där över en natt bara, med sin pappa. Gulligt värre tycker jag:)

Men vi hörs senare, ha det bra så länge!

//Josefin

Don´t worry, be happy!

Om cirka sisådär 20 minuteer ska jag gå till bussen, jag ska nämligen åka till sången. Jag tar alltså privata sånglektioner en gång i veckan, per termin. Jag har gjort det i några år nu tror jag, kanske två. Undrar hur det kommer gå, med tanke på min förkylning. Gick ju till skoaln idag i alla fall, gick helt okej. Lite snörvlig bara. Hoppas jag börjar bli frisk.

Imorgon är det Sörmlandsleden till Lida som gäller- en "promenad" med skolan vi har gått varje år sedan jag vet inte hur länge.

Ha det bra alla

Blä

image153
Hemma idag igen. Börjar bli lite långtråkigt. Men jag går till skolan i morgon i alla fall. Idag måste jag göra klart So:n, Engelskan och räkna lite matte. Men just nu tar jag det bara lugnt, och lyssnar på regnet som smattrar mot fönstret. Det är väldigt mysigt. Hösten är nog den mysigaste årstiden av dem alla. Det är inte för kallt och det är inte för varmt. Och så är det så mysigt att vira in sig i stora halsdukar, ta på vantar och självklart, att köpa massa nya fina höstkläder.Hösten, och våren, är de bästa årstiderna enligt mig. Våren för att jag alltid blir så glad då.

Idag hade jag egntligen planerat att kolla på en massa filmer, men självklart går tv:n, och boxern sönder. Great. Så jag får hitta på något annat. Men nu börjar "våra värsta år" på tv:n, skriver mer  senare idag! Alltså, jag tog kortet från boxern och satte i den i vår gamla boxer som jag har på mitt rum.

Ha det bra, kram

//Josefin

Top Model

image151


Har kollat på Top Model ikväll. Egentligen har jag verkligen tröttnat på den här serien som har hållt på i en evighet, men jag vill ändå kolla. Det liksom kallar efter mig. För lite kul är det ändå. Lite. Senare, kl nio, hade jag egentligen planerat att kolla på MeanGirls ssom just nu går på fyran, men de andra ville kolla på CSI. Så jag fick sätta det andra på inspelning. Men nu måste jag fortsätta kolla på CSI som började igen nu.

Ha det bra, kram

//Josefin


Favoriterna

Det finns massor av bra bloggar, men dessa är mina favoriter:

www.moderniteter.blogg.se Deras stilar är bara för snygga. Love it.
www.sigrid.webblogg.se Också en snygg stil och bra blogg.
www.matildafiona.blogg.se Hon gör de bästa collagen, med fina kläder.

Och självklart kollar jag på massor av fler bloggar jag tycker om men dessa är favoriterna, speciellt moderniteter. Den kollar jag in varje dag. Vilka är dina favoritbloggar?

Ha det bra, kram

//Josefin


Fortfarnade sjuuuk

Jag är fortfarande sjuk, har varit hemma och segat hela dagen. Förutom nyss, då jag var ute med Vår lilla älskling Bianca som behövde "uträtta sin behov", för att uttrycka sig lite fint, haha. Tänkte sätta igång med lite läxor (So, Ma, En) som jag behöver göra, eftersom jag är hemma idag. Det är det som är så dumt nu, att om man är borta en dag så har man missat jättemycket. Och om man är borta en vecka, ja då är det helt kört!

Så det är bara att börja för min del. Lämna gärna ett litet medelande, så har jag något att göra sedan:)

Ha det bra, kram

//Josefin

Fortfarnade sjuuuk

Jag är fortfarande sjuk, har varit hemma och segat hela dagen. Förutom nyss, då jag var ute med Vår lilla älskling Bianca som behövde "uträtta sin behov", för att uttrycka sig lite fint, haha. Tänkte sätta igång med lite läxor (So, Ma, En) som jag behöver göra, eftersom jag är hemma idag. Det är det som är så dumt nu, att om man är borta en dag så har man missat jättemycket. Och om man är borta en vecka, ja då är det helt kört!

Så det är bara att börja för min del. Lämna gärna ett litet medelande, så har jag något att göra sedan:)

Ha det bra, kram

//Josefin

Usch

Verkligen USCH med stora bokstäver, för att vara sjuk. Inte roligt alls. Jag vill inte behöva vara hemma i morgon, men det är nog nästan så att det skulle behövas. Av det som gått under dagen har jag hunnit med att äta frukost (testade ett nytt rostbröd som var väldigt gott (intresseklubben antecknar) ) och lösa ett korsord i veckorevyn som jag tänkte skicka in. Man kunde vinna något Viva La Diva- kit med en massa smink, och det lät ju trevligt. Jag föreslog att far min skulle åka och hyra en film till mig, och när han ändå var där köpa en iPod till mig, men han gick inte riktigt med på det. Förstår verkligen inte varför.

Men jag får väl sätta på någon gammal film jag redan har sett ungefär fem gånger. "Chocolat" kanske? Vi får se.

Ha det bra, kram

//Josefin

Haha:)

You Are 18% Evil

You are good. So good, that you make evil people squirm.
Just remember, you may need to turn to the dark side to get what you want!


Sjuk!

Denna dag har spenderats framför tv:n och datorn. Jag känner verkligen hur mycket nytta jag har gjort. Eller inte. Men jag har en anledning för att bara gå runt och dega hela dagen, jag är nämligen sjuk. Är förskyld. Om jag inte skulle vara sjuk skulle jag haft en heldag på stan med Paulan. Men så kan det gå. Jag hoppas verkligen att jag blir frisk till måndag i alla fall. Förut blev jag glad för att jag inte behövde gå till skolan och plugga när jag var sjuk. Men nu vill jag verkligen inte missa ett enda dugg. DEn här terminen söker vi ju till gymnasium. Gud vad jag är nervös för det!

Ha det bra, kram

//Josefin


Skinnjacka funnen

En skinnjacka är som sagt funnen, köpte den i butiken SWE i farsta centrum. Hittade även ett par skor och en tröja. Och det är ungefär vad som har gjort idag, förutom frukosten. Håller just nu på med att ladda ner LimeWire, som jag ännu inte har. Antagligen har redan hela svenska befolkningen det eller något annat lednaddningsprogram, men inte jag. Bättre sent än aldrig.
Den här veckan tog vi skolfoto också, tisdag närmar bestämt. Eller både tisdag och torsdag förresten. Första dagen tog vi ett vanligt, tråkigt, hederliggt skolfota där alla fejkler och sträcker på ryggen. Men på torsdagen, fick vi ta ett tema-foto där alla fick se ut lite hur de ville. Vår klass valde att ha skid/vinter-tema. Blev säkert jättebra, hahaha (NOT). I skolkatalogen kommer det alltså finnas det valiga, tråkiga kortet på klassen och ett där det står "9A spex".
Nu måste jag börja med lasagnen som jag lovade mamma att göra för ett tag sedan!

Lägger upp bilder på grejerna senare ikväll.

Ha det bra, kram

//Josefin


RSS 2.0