Hajar du?


Bild: här

Såg precis klart en film, hajar som hajar. Hade inte lust att kolla på fotbollen (tyskland-turkiet). Funderar på att kolla på Scrubs på min iPod (video förståss) men jag har redan sett alla avsnitt där ett antal gånger nu. Någon som brukar se på det? Det är verkligen den roligaste serien jag sett. Sitter och skrattar för mig själv hela tiden, trots att jag är ensam.

För er som inte sett det så får ni här ett tips: SE DET! Det går runt elva på TV6 måndag till fredag.

kramar,Josefin

Knalligt.

linne 
Detta linnet hittade jag på Tjallamalla i Visby, 299 kr.
Bild: Tjallamalla.


Tre dagar har nu gått och vi är inne på den fjärde. Ni får ursäkta mig för dålig uppdatering, men jag har som sagt inte haft så bra tillgång till en dator. Me and the family har i alla fall hunnit med shopping, dåligt väder och små tripper lite här och var ( Roma, Fårösund m.m.)
 
Idag blir det eventuellt solning, men framförallt mer strosande i Visbys alla små butiker. Riktigt mysigt här. Har hunnit med att köpa två linnen, men jag satsar på lite mer idag.
Uppladdning av foton från min mobil fungerar inte på den här datorn, men jag hittade en bild ett av linnena på Tjallamallas hemsida.

kramar, Josefin


Köpglädje.

Vet ni vad jag upptäckte under promenixen igår? Att i Visby finns det minsann Tjallamalla!
Idag blir det shoppingdag, så jag planerar att besöka den lilla butiken. Har en del saker jag behöver köpa, så jag tänkte passa på idag, och resten av veckan:

Rosa tygskor-Din Sko (Ett par nya, likadana, mina är fallfärdiga)
Bikini
Gladiatorsandaler
Chinos? (kanske)
vit sommarklänning (ännu än)
Kjol (vit mönstrad med blå blommor)

That's all, som Miranda Priestly (stavas?) brukar säga i Djävulen bär Prada. Gillar den filmen.

Vad gör ni idag?

kramar, Josefin

Visby är inte längre säkert.

Nu har jag anlänt för att göra VIsby osäkert i en vecka. Som jag hoppades så är det hyfsat soligt här, vi är utan regn i alla fall. Ännu har vi inte hunnit med att göra mycket eftersom vi gick in i våran lilla "stuga"  runt halv sex. Helt okej här faktiskt.
Hur är det på fastlandet? Vädret och så?

Nu: promenad in bland kullerstensgatorna.

kramar, Josefin


Visby väntar


Bild: http://hem.passagen.se (något sånt :D )

Snart bär det av då. Eller snart och snart, men om ca 2 h. Visby, Gotland väntar.
Jag verkligen hoppas innerligt att det blir sol. Hur kul blir det annars liksom. Men hittils ser det bra ut faktiskt. Det tränger sig igenom ett par solstrålar genom rullgardinen som täcker större delen av mitt fönster. Härligt.

Nu är det dock dags att få i sig lite frukost. Jag lovar (kanske) att skriva åtminstonde några gånger under veckan, men jag har nämligen inte min egen dator med så vi får se hur det blir.

kram på er, Josefin

Me for president?

Vill ni veta något roligt?

Söker man på mitt namn, Josefin, så kommer min blogg på 20:de plats av 1 800 000. Det är respekt! :D

Update: 19:de plats :D

kramar, Josefin

This is me


Strumpebyxorna åkte på p.g.a. det dåliga vädret...

Min lilla "midsommaroutfit" fotad i min farmors och farfars badrumsspegel. Inte så fint kort men ändå. Glad är jag i alla fall! Mönstret på klänningen ska föreställa blommor, men det syns knappt eftersom mobilkameran inte är den bästa.

kram på er, och imorgon, då bär det av mot Visby!
Wish me luck.

kramar, Josefin

Lite regn skadar ingen

Off we go till min farmor och farfar.
Trevlig midsommar!

kramar, Josefin

Mig äger ingen

Bild: svenskbok.se

Håller just nu på att läsa en bok som heter "Mig äger ingen",
skriven av Åsa Linderborg.
Har inte läst ut den än, men det är en fin bok.
Väldigt bra kritik har den fått också och har bl.a. nominerats till Augustuspriset.

kramar, Josefin

Smakrådet

 
(Klicka på bilderna)
Dåliga mobilbilder igen förresten.

Jag behöver smakråd. Ska jag ta med dessa par skor till Gotland eller inte? Kan inte bestämma mig.
Förutom detta par tar jag me mig två par tygskor och ett par "ballerinor" från Thailand. Vad tycker ni?

kramar, Josefin

7 sorters blommor, eller hur var det nu igen?

Ja, för det är väl 7 blommor man ska lägga under kudden ikväll (inatt) när det är dags att sova, så att man drömmer om sin "drömprins"? Låter ju enkelt, måste bara hitta en äng att plocka dem på!


Hittade bilden på Google. Tack för den!

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER!

kramar, Josefin

Gotlandspackning

   
(Klicka på bilderna)
Bevis. Varning för dåliga mobil-bilder.
Detta plus två t-shirts, 3 par skor, ett vitt ribbat linne och underkläder. Och lite annat.


Förresten, upptäckte tidigare idag att jag har packat i värsta färgskalan. Alla kläder jag har packat ner i väskan är blå (mest ljusblå) eller vita. Endast två enstaka plagg är svarta. Annars bara blåvitt. Till och med ena paret av mina skor, är blå och vita. Men det är ju bra i och för sig, så att man kan matcha lite. Även om jag inte är värsta supermatcharen direkt.

Om jag packar för mycket? Ja, kanske.

kram, Josefin

Snart ska jag sova.

Idag har jag haft mer besökare än vad jag har haft på länge. Skriver ju inte så intensivt och regelbundet nu för tiden, som jag gjorde förut. Men det är roligt att så pass många har hittat hit ändå.

Bara för att jag har ställt en himla massa frågor till er läsare idag, så avslutar jag med denna:
Vad gör ni i morgon, under midsommarafton?

kram på er, Josefin

Vem vill inte ha gratis godis?

Bli medlem här!

kramar, Josefin

Håll koll på min blogg

Glöm förresten inte att ni kan prenumerera på min blogg på Bloggkoll.
Om ni nu skulle vilja det.

kramar, Josefin

Photoshop

Oj, vad mycket frågor jag ställer er nu! Men jag undrar om ni vet någon bra sida att ladda ner photoshop på? Har nämligen inte det på min lilla dator. Tack på förhand♥

Anledningen till att jag vill ha photoshop är för att kunna göra en fin header till min blogg, jag vet redan hur den ska se ut, men jag mste ju som sagt ha photoshop, eller liknande för att göra den.

kramar, Josefin

Lördag?



När har sex&the city-filmen premär? Är det på lördag?
Skulle vilja se den.

kramar, Josefin

Anti-mobbning

Så sorligt. Jag läste nyss i tidningen att en liten kille på elva år ville ta livet av sig p.g.a. att han mobbades så pass mycket. Skolan hade i princip inte gjort någonting alls, knapp reagerat.

Det är fan sjukt. Nu hade han dock bytt skola i en ny kommu och fått hjälp av en stödgrupp, plus att de har stämt skolan.
Bra tycker jag.

kramar, Josefin

Tips någon?

Okej, på lördag åker ju jag till Gotlandet. någon som har tips på bra affärer m.m. där som jag bara måste besöka?
Tack på förhand!

kramar, Josefin som måste börja packa nu..

stockholm i mitt hjärta



Hemma från huvudstaden igen. Det blev en snabb middag i kungshallen för att sedan bege oss mot gamla stan för att hitta ett mysigt café (varm choklad-begär). Dock hittade vi inget speciellt, så det blev till att köpa godisremmar vid slussen och sitta i kvällssolen nere vid kajen. Mysigt värre.

kramar, Josefin

middagsplaner

Nu ska jag snart springa till bussen, för att sedan byta till tåget in mot stockholm central.
Ska käka lite mat tillsammans med en fin vän.

Vad gör ni själva i kväll?

PUSS!

Ny "tapet"

Upptäckte nyss att min  gamla bakgrund med fina blommor inte finns kvar på min blogg längre. Har det varit så länge, någon? Såg i alla fall till att byta till en ny, fortfarande med blommor. Vad tycker ni?

kramar, Josefin

This is english


Köpte majnumret av Teenvogue häromdagen.
Tänke börja läsa den, för att lära mig engelska bättre.
Vad tycker ni om det?

kramar, Josefin

Efter regn kommer solsken.

jag till höger, Sofie till vänster.

Josefin is back on track! Saknat mig? Självklart.

Veckans schema lyder: sova. äta. sol? umgås. GOTLAND!
Japp, åker till gotland på lördag, är där i en vecka. Någon mer som ska dit? Ska bli riktigt najs i alla fall. Hoppas på mycket sol.
Just nu, här hemma, skiner solen lite blygt utanför fönstret.
Tidigare åskade det dock (inklusive regnade förstås). Mindre kul.

Vad har ni för planer för dagen då? Skriv!

kramar, Josefin

Balen 2008.



Lyssna efter Josefin!

kramar, Josefin

Räkna inte med mig i sommar

Det är så  jävla varmt ute. Eller inte lika varmt som tidigare idag, men fortfarande stekigt! Har inte bloggat mycket på senaste tiden och kommer antagligen inte göra det så mycket under sommaren nu. Vem vill sitta vi datorn när det är sommar och sol ute liksom?

Hoppas att ni har haft en bra helg i alla fall. Gjort något kul?

Kramar, Josefin

RSS 2.0