natti


Foto :taget av mig, förra veckan.

Tråkig dag idag med lite plugg, har inget mer att berätta om den.

Godnatt!

Burkar

Idag var jag på trädgårdmässan i Älvsjö med mor min. Väldigt trevligt, men mina armar är helt, totalt jätteslut efter alla bärande. Vi köpte exempelvis på oss typ 15(!) olika tidningar och någon bok. Jag köpte på mig ännu en burk.

Det är en liten grej jag har, som nog inte så många vet. Jag älskar burkar. Burkar med rosor, hjärtan osv (mest rosor), gärna i plåt. Hitills har jag väl inte samlat på mig så många, sex-sju stycken kanske, i olika storlekar. Men sedan är jag bara 16 år, så jag kommer antagligen hinna samla på mig ett antal fler.

Kanske kan visa min lilla burksamling så småningom!

vip-kväll inställd.


Samtliga plagg kommer från Topshop(vilket ni kanske förstod)

Ikväll skulle jag ha gått på Topshops Vip-kväll. Det blev tyvärr inställt för min del, eftersom skolarbete kallade. Känns väldigt tråkigt, men det komme rju fler sådana kvällar. Tittade i alla fall in på deras hemsida och hittade massor av snyggsaker!

Workout

Äntligen blev det träning av! Det är så himla skönt att träna, i alla fall efter. Samtidigt som man känner sig helt slut fysiskt, blir man jättepigg psykiskt. Planerar att ta med grejer till skolan imorgon så att jag kan gå direkt till Friskis efter det. Får se om jag hinner till något pass bara (Yes, jag går på jympa).

Nu ska jag planera pluggandet lite tror jag och skriva lite snabbt och slarvigt på engelska"läxan".

Godnatt


Blev ett till kort på mig och Emmi, taget av Frida med min kamera, i Emmis förråd(?). Jag sitter högst upp och leker gangsta eller nåt och Emmi...ja?

Nejmen vad är detta?
Går Josefin och lägger sig, NU?
Ja, jag är så sjukt trött att jag håller på att dö, sov nyss ca 40 min utslagen på sängen med de vanliga kläderna på.
Då kände jag att det var lika bra att sova gott många timmar hela natten, istället för halvdant och bara några timmar.
Så nu är stort-shirten på och badrummet blev precis ledigt.

Vi hörs mer imorgon, när mina ögon inte sviker mig!

Just nu är det dock snö utanför fönstret. Snart spyr jag på den.



Såhär såg det ut i fredags eftermiddag. Jag, Frida och Emmi (och hennes hund) köpte med oss fika och satte oss ner i den inte så varma, men härliga vårsolen. Bakom denna bild är det Frida som står med min kamera (Nikon D60).

Vårigt


Från Urban.

Precis detta skulle jag vilja ha på mig imorgon.

Men;
För det första är ddet nog för kallt.
För det andra äger jag inte några av plaggen(tyvärr).

Men igen;
Jag äger i alla fall et par liknande jeans! Så man kanske kan hitta någon liknande t-shirt med lite tur.

Elektronik

   
Internetphone, Fisheyekamera(Ge mig!), Hot Lips Phone och lite Marshallhögtalare.

Jag gillar Urban Outfitters.


Myspys

Hej igen.

Helgen har bestått av vänner och massa mys, behövdes efter en jobbig vecka. Idag blir det lite plugg, plus en utlovad singstarturnering (ABBA) av pappa. Ha en bra dag!

Springtime


Skutt!

Herrejössenes vad jag har varit effektiv nu i dagarna. Men har ändå inte haft något intressant att skriva om, så det gör inte så mycket.

Men visst är det underbart väder ute? Våren är påväg, på riktigt denna gång!

Fast idag var det verkligen såkallat "aprilväder". Imorse var det helt schizo ute. Först när jag vaknade var det nästan 6 grader ute och molnen var påväg att lätta och släppte fram lite solsken emellanåt.  Sen när jag började gå mot bussen runt kl elva började det snöa? Inte mycket, men det var ändå snö. Lite senare (när jag åkt buss och pendel också) när jag gick av tvärbanan sken solen helt galet och alla barn hoppade omkring med bara koftor. Bara jag som blir lite smått förvirrad?

En kvarn



Bilderna är tagna från mäklaren.

Gissa vilka som har köpt denna kvarn(ja, ni läste rätt)? Vi, min familj! Eller ja hälften av den, eftersom föräldrarna mina är skilda. Men visst är det coolt? I Västervik, Loftahammar ligger den (halvägs till Öland kan man säga, 2,5 h från Stockholm. En timme från Norrköping.). Men jag berättar mer om den senare, när jag har laddat upp mina egna bilder på datorn.

Skanstull

Gårdagen spenderades i Amandas lägenhet med lite trevligt folk. På morgonen begav vi oss mot Café String där vi fikade och pluggade. Älskar förresten Café String(bondegatan?), så mysigt där.

Nu sitter jag hemma hos Paula och snart beger vi oss hem till mig.

Lite bilder från gårkvällen kommer senare idag/ikväll, för den som är intresserad.

Missade det - igen...

Jag mår så dåååligt. Blir så besviken på mig själv när jag glömmer saker hela jävla tiden. DAMP på mig. Måste skärpa mig.

BRING IT!




Bortse från min konstiga nackvridning. Det är faktiskt svårt att fota i det läget med systemkamera.Punkt.
Märket stavas PARIS KATE AND I.


Detta är klänningen jag köpte för någon vecka sedan. Bilderna gör den inte rättvisa, men ändå.


Mina inspirationsbloggar


Bild: ?

Tänkte tipsa er om några ritbloggar jag tycker om:

Emma Ögren
Anna Ileby  (Kolla även in på hennes hemsida, där du hittar mycket mer)
Hanna Müller

Intressesmurfarna hoppar av glädje

Godkväll. Tänkte bara påminna er om att projekt runway pågår just nu. Insåg just nu att jag missat de första tio minutrarna, men jag tror jag klarar mig.

Idag var en otroligt seg dag. Började nio och slutade halv fem (måste bara tillägga att det tar en timme för mig att ta mig till skolan). Kill me. På onsdag börjar vi kl åtta. Vilket betyder att jag behöver gå upp runt  halv sex. Kul!

Gud vad bortskämd jag låter. Men, hela vårt schema är faktiskt riktigt pissigt.

Jag vill ha sommar.


Lundlund

Fin bild.

PUSS PÅ ALLA

Godnatt sweetiepies. Eller hur det nu kan stavas.

sparka spark



Bild: LundLund

En annan sak som hänt på senaste tiden. Vi har skaffat oss en gammal spark. Eller ja, fått en, av en vän till mor min. Så här röd och fin är den inte, men till nästa vinter ska den rustas upp!

Farfar






Här får ni några fler bilder från min NewYork-tripp i höstas, vet inte om jag visat dem förut.
Here you go anyways.


Nu ska jag bege mig mot farfar som sitter ensam hemma för tillfället. En riktigt farmor och farfar-helg blev det. Men det är så mysigt så. Återkommer senare idag!

Laleh på sigurdsnågonting


Bild: googlefynd (mina blev så dåliga).

Vad dum jag är! Har ju inte sagt att i onsdags, lillördag, så var jag och Frida och såg på Laleh i Västerås (Fridas hemstad). Hon var jättebra, och verkade vara världens sötaste människa. Hon hade så härlig personlighet.

Lite låttips:

-Live tomorrow
-Storebror
-Bjurö klubb
-"Simon Says"

Internetfive


Bilden hittade jag på någon random sida.

Haha roligaste grejen! Säg till om ni sätter handen på bilden, så att jag vet vem jag highfive:ar med, haha!

Duktig flicka

Idag har jag varit riktigt duktig! Dammsög och dammade nästan hela huset (hett tips till er som vill göra era föräldrar glada), plus bakade en kladdkaka tills resten av hushållet kom hem från bilprovning, tror jag det var(?).  Har även hunnit med att göra ett inspirationscollage till en grej i skolan.

Farmor och farfar sitter just nu i vardagsrumsoffan och kollar på andra-chansen, så ska nog göra dem lite sällskap.
Hoppas ni alla får en trevlig lördagskväll!

"Stockholms billigaste vintagebutik"


Tittar ni noga ser ni en liten utmarkering på var det ligger. Annars söker ni bara på Kommunalvägen 12, Huddinge.

I månadens ELLE står det om en vintagebutik/second hand i Huddinge centrum som heter returmakeriet. För er som inte redan vet, så bor jag i Huddinge.
     I alla fall: jag hade ingen aning om att denna butik ens existerade, så det ska bli kul att gå dit och kolla. Tydligen kunde man fynda en tröja för en femma och de har även en tre för-tio-avdelning.

Back in business



SÄMST uppdatering de senaste dagarna. Eller veckan snarare. Ändå tittar folk in på min lilla blogg. Roligt det, ni får gärna säga till om ni vill att jag ska bli bättre på att skriva i bloggen om dagarna. Kom på förut att det kanske är en en femtedel kommentarer av hur många som läser den. Dumt det, kommentarer är roligt, även om det bara är någon skitsak.

förbifarten



Hej svejs i farten. Nu drar jag iväg på födelsedagsmiddag, hejdå!

Mår alla bra idag?

RSS 2.0