Hörs ikväll igen

Mellanlandning hemma mellan flytt och födelsedagsfirande. Ska få i mig lite gröt och te tänkte jag och sedan bär det väl av igen. Bild på klänningen kommer tyvärr inte förrän ikväll, det blev spontan övernattning hos far min, eftersom jag ändå var i närheten.

Hörs senare

Godmorgon! Nu drar jag mig mot faster för flytthjälp. Bild på klänningen kommer ikväll.

flytta


Bild:jag, togs tidigare i vintras.

Och med denna bild säger jag godnatt. Imorgon bär det av hemifrån klockan tio då jag ska hjälpa till när min faster flyttar. Runt kl fem blir det fika hos en viss Petra som fyller år på tisdag. Mysigt! Hörs imorn sötnosar!

Nytt i garderoben





Väldigt highfashion-bilder på min nya skinnjacka (fejk dock) från H&M. 498 kr fick jag ge för den.
Köpte även ett datorfodral för 349 kr i jeanstyg(!) från Ordning&Reda och en klänning från Paris Kate & I (MQ) för alldeles för mycket pengar. 699 kr fick jag ge för den. Men den satt som ett smäck och var helt perfekt. Kommer användas väldigt flitigt i vår och sommar och framförallt i Paris! Bild på den kommer senare, så håll utkik.

Ge mig vår


Jag vill ha våååååår...
(Bilden är inte tidigare i vintras, men det ser likadant ut som nu)

Godmorgon sockertoppar! Eller goddag snarare. Snart ska jag bege mig in mot stockholme för att kika på alla nyheter i butikerna. Runt tre-halv fyra joinar mor min. Framåt sex så går vi och äter thai, tror jag att det blev bestämt, innan hon (mamma) ska gå på yoga. Jag har inte tränat på år och dagar nu, kanske blir ett träningspass (Friskis&Svettis) för mig med ikväll?

Åt förresten en nyttig och god frukost: Havregrynsgröt med mjölk och hallonsylt. Ville ha blåbär, men den var slut.

Puss och kram, vi syns på stan!

Sofies mode

   
Klicka på bilderna för att förstora dem.

I det senaste numret av Sofies Mode fanns det mycket snyggt! Så imorgon blir det shoppingrunda med mamma, dvs. om pengarna rullat in på kontot då.

välförtjänt sportlov

 
Fick häromdagen en fin liten tårta/kaka av min kära vän Sofie,
som väldigt försenad födelssedagspresent, haha!


Sofie, som försöker dyka ner i tekoppen.
Om hon lyckades? "That's a secret I never tell".

Okej, dags att börja skriva igen! Jag har just nu sportlov, vilket kanske märks på mina inte så många uppdateringar här på bloggen. Men, ni få som faktiskt läser den tror jag inte dör på grund av det. Finns det inget kul att skriva, så finns det inget kul att läsa.

Idag är det i alla fall en vara-hemma-och-mysa-med-film-och-godis-dag. Den första filmen att se blir High School Musical 3, som jag ännu inte sett. Hoppas den är bättre än den andra filmen, för den var lite B. Anyways - tjejfilmer funkar nästan alltid.

Igår och idag

Hej människor. Allt bra? Jag mår iallafall toppen. Ikväll blir det myskväll med melodifestivalen och massa godis.

Igårkväll var också lite myskväll. Jag och några tjejer från klassen gjorde tacos och hade det allmänt trevligt bara. Vaknade runt tolv, och somnade kvällen/natten innan runt halv tre, så det blev ju inte alltför sent.

Visst var det fint väder idag förresten?
Satt och log lite för mig själv på tåget hem, när jag kollade ut över isen på alla barn som lärde sig åka skridskor under solstrålarna.

Veckansblogg-tävling (haha)

Rösta på mig HÄR om ni tycker om min blogg!

Så att ni vet:

Julia är bra.

Josefin är bäst.


Close to you



Denna låt sjunger jag på sången(sångpedagog) just nu. Close to you av The Carpenters. Sjunger den inte riktigt lika segt som i denna video, men den är ganska rolig att sjunga faktiskt. Puss på er!

early morning

Det är jätteroligt att komma en timme tidage till skolan än nödvändigt. Jag jublar!

Nej, men seriöst behöver jag ändå kolla igenom engelskan innan den ska lämnas in, så det var nog bara bra att jag kom lite tidigare. Satt förresten upp till två igår. Go me eller?

Antique


Bild.

Ikväll ska jag plocka fram systemkameran och fota en massa tavlor åt mamma. Hon ska lägga upp dem på någon värderings/antik/någotsåntdär - sida, och ta reda på hur mycket de är värda. Spännande!

Nu: Plugga som en j*vla galning...

Sweet Marie



Nice.

Sovit gott?


Jag längtar bara liiite tillbaka hit. Ca. 30 grader varmare vatten, än vår utomhustemperatur.

Godmorgon solstrålar! Pigg, kry och redo för en ny dag? Nej, inte jag heller.
Men jag pallrar mig iväg mot skolan (eller bussen i alla fall) om en halvtimme ändå. Jag har så sjukt mycket i skolan just nu. Måste sitta upp hela natten och plugga idag/ikväll. Längtar.

"lyx/budget" som man brukar säga



Titta vad jag upptäckte! H&M och Urban outfitters har två nästan identiska par skor. Vilka väljer du?

Godmorgon världen

Idag börjar jag kvart över ett. Riktigt skönt. Något mindre skönt är att jag har matteprov idag,
och jag kan i princip ingenting. Damn!
Jag gick i alla fall upp en timme tidigare så att jag skulle hinna plugga, så nu har jag en timme på mig innan jag behöver gå. Skönt.

Jag har förresten köpt väldigt mycket på senaste tiden, vilket inte är så bra för min plånbok som just nu är ganska tom. Jag får se till att hålla i pengarna fram till studiebidraget kommer, runt den 25 är det väll?

klockan är



Mitt älskade, älskade klockhalsband. Bär det i princip varje dag. Kommer ihåg att jag blev ganska överaskad när det blev "inne" med denna typ av halsband förra våren(var det då?). Jag hade ju redan bärt det i över ett år innan. Men roligt var det!

Varsågod!

Klicka här.  Gratis är bäst.


Klockan ett


Jag har nog inte sagt det, men jag håller på att lära mig spela gitarr!
Bilden är från igårkväll när jag visade min skills för Paula.

Goooood morgoooon!  Hur mår alla idag? Jag mår toppen, trots att större delen ska ägnas åt att plugga. Men det leder ju till något bra i framtiden, eller hur?

PUSS

Glad alla hjärtanes allihopa! Några mysiga planer för kvällen?
Själv vet jag inte riktigt vad det blir. Kanske, ska träffa Linda, det visar sig.

bravia



Den här bilden är fin. Den får mig att tänka på den här reklamfilmen:


Vitt

Vad hände med min bakgrund? Spårlöst försvunnen. Eller syns den på era datorer? På min är bakgrunden helt vit. Damn.

Jeansen får stanna


Yey!

Jag hittade aldrig kvittot. Så det blir till att behålla jeansen. 400 kr fattigare. Så nu har jag ett par ljusa slitna jeans, och ett par vanliga. Men det kan väl vara bra att ha antar jag, haha!


Längtar förresten väldigt mycket till våren. Någon mer som gör det?


Hit me hard


Jag vill bara slå mig själv i huvudet med ett baseballträ eller liknande. Precis som Erin Wasson här.

Fan i helvete. Hittar inte kvittot till jeansen, de jag skrev om förut. Har bestämt mig för att inte behålla dem. De kändes inte 100, så det fick bli ett par andra för samma pris jag hittade igår. Kan visa någon gång, när jag har tid.

I alla fall, kvittot spårlöst försvunnet. Damn. Jag tänker inte lägga ut 400 i onödan. Imorgon blir det att leta. Grejen är den att sista dagen att lämna tillbaka jeansen är just imorgon. Så hittar jag det inte då är jag körd.
Efter skolan måste jag först hem till mamma, sen tillbaka in till stan för att lämna tillbaka dem. Oj vad roligt. Eller inte.

Wish me luck!

sjyyk

Blev att vara hemma idag igen. Tråkigt, man blir så slö av att ligga hemma hela dagarna. Ville till skolan, men kroppen sa ifrån. Men men, back to slöandet!

Scones och sommarjobb

Det är ju seriöst omöjligt att hitta sommarjobb. Har kollat runt jättemycket på internet nu under eftermiddagen, men nästan överallt behöver man vara över 18 år. På tisdag ska i alla fall jag och Anna antagligen ta en tripp in till stan och kolla runt på lite cafeér och liknande för  att kolla om de har lite jobb över. Hoppas hoppas.

Bakade scones för några timmar sedan förresten. Glömde ta kort på dem, men det får bli en annan gång. Jättebra recept var det i alla fall. Kan lägga upp dethär senare.

chinosen

Testade by the way dessa nu i veckan, men de var ingen höjdare. Satt inte så bra på mig, kanske beror på att jag har rätt långa och spinkiga ben. Bra satt de i alla fall inte. Hade lite skumt material också.

Fabel



Igår sysselsatte jag mig med att rita fabelkatter. De är lite halvklara, men det gör inget.

Isigt


För någon månad sedan tog jag en promenad på isen, med kameran i handen.

Usch, jag är fortfarande sjuk. Jobbig att vara det på helgen, när man faktiskt är ledig.
Snart ska jag i alla fall försöka få något i magen och sedan blir det duschen, känner mig så ofräsh som man kan bli just nu haha!

Ensam-middag



Min ensam-middag som jag äter i skrivande stund. Ensam, på grund av att mamma tränar yoga ikväll och bror åkte för någon timme sedan för att spela med sitt band. Och inget bra går det på tv ikväll, tror jag. Någon som vet?

Sjukt sjuk

Gud, jag mår så jävla dåligt. Ligger hemma sjuk och snörvlar osv. Det började igår kväll. Har i alla fall lyckats baka en kladdkaka, eftersom sötsuget var rätt stort under eftermiddagen. Nu ska jag återvända till tv:n. Kanske sätta på en film.

Har ni andra haft en bra dag?

Åsikter, tack.


Testade med ett par tygskor för att se hur det kommer bli till våren!


Jeansen kommer by the way från H&M och kostade 398 kr.

What to do med dessa jeans. Jag vet verkligen inte. Jag tycker om dom. Kanske. Jag har blivit osäkrare med tiden. Varken min mummy eller min bror tycker särskilt mycket om dem. De tycker inte att de är "jag". Men vad fan är jag då? Vilka kläder är "jag"? Som sagt, jag tycker om dem. Men börjar bli osäker.

Vad tycker ni?
Behöver verkligen lite fler åsikter, trots att jag vet att det är jag som bestämmer i längden. Den är ju min åsikt som väger tyngst.

Romme avklarat

Igår var det som sagt Romme som gällde för hela slanten. Är glad att jag följde med, för vi hade jätteroligt. Frida och jag åkte  mest för oss själva eftersom vi tyckte att de andra var lite för långsamma, haha. Vi råkade kom in på en offpist-backe som höll på i alla evighet, och en bit fick man till och med gå, då det plötsligt blev uppförsbacke.
Frida, som åker små blades, hade såklart inga problem alls i början när backen var helt bucklig och smal. Själv hade jag ett par vanliga, långa skidor, vilket såklart ledde till att jag åkte rakt in i en snödriva. Och en gran. Men det behöver vi inte gå in närmare på.


Trött som fan.

Jag är så trött. Vet inte om jag orkar åka till Romme imorgon. Ska åka dit med skolan över dagen, och samlas kl 06:45. KVART I SJU. På morgonen. Jag är glad att jag får skjuts, annars skulle jag behöva åka runt klockan halv sex på morgonen. Nu blir det kvart över sex. Tack mamma!

Ska nog stega mot sängen nu, så att man inte dör imorgon. PUSS!

Igår, idag, imorgon

Hej. Helgen har först spenderats på IKEA på lördagen och från igårkväll och idag har jag gjort en hatt till en tävling jag och Pam är med i. Orkar inte förklara just nu, berättar mer om den om vi vinner (hoppas)!

Ikväll var en väldigt trevlig kväll tillsammans med Paula över en bit mat (biffstek med bearnaise-mums!) och mycket prat (rim, haha)

Imorgon börjar jag kvart över ett. YEEEES!

RSS 2.0