17 år avklarade!

JAG FYLLER ÅR IDAG! GRATTIS TILL MIG!


Well hello


Banksy.

Idag ska jag fira min second julafton hos pappa. Hoppas ni alla andra får en bra dag!

Drawing



WORK IN PROGRESS. Inte klar. Ögonen är för små i förhållande till ansiktet, men annars är jag okej nöjd. Som sagt - work in progress!

New dress





Lite halvsuddiga bilder på min nya klänning (ganska väldigt suddiga). Förhoppningsvis får ni se den in action snart, kanske på nyår om det knyter sig med andra kläder att ha på sig.

ballons



From somewhere.

under granen finns presenter till barnen (försök till rim)

Detta är inte vilken afton som hellst jag skriver, utan självaste julafton!
Sitter och skriver i ny vit stickad jättefin Acne-tröja, pälsmössa som börjar bli något varm nu faktiskt och har precis tagit ett avbrott från julklappsboken Elsas mode. Även nya skissblock, hudvårdsgrejer och en väska m.m. låg under granen. Och visst ja!! Nytt objektiv till kameran, macro. Ska åka till affären därden inhandlades först för att kolla så att det blev rätt bara. Bruten förpackning=ingen återlämning.

Till er alla- från mig- 10 riktigt goda minuter kvar av jul!


p.s. just idag så visar det sig att min kamera är slut på batteri. Självklart ligger ingen laddare i väskan.

GOD JUL, om vi inte hörs

Nu är det dan före dopparedan och jag ska åka till kvarnen just denna sekund!

GOD JUL om jag inte skriver något mer! Hoppas ni får en härlig julhelg:)

STOOOOOOOOR KRAAAAAAAAAAAAAAAAM

thinking of you



En liten bild jag tog i Paris i våras. Bara för att.


TEXTTEXTTEXTTEXTTEXTTEXT

Nej nu börjar min blogg bli tråkig. Bara skriver och skriver, inga bilder längre. Dags för förändring. Imorgon, för nu ska jag sova! Det vill säga om inte Sofie svara på mitt sms.


Hufvudstaden

Idag bär det av mot hufvudstaden, precis som det gjorde igår. Nu är det bara en liten julklapp kvar att köpa, sedan är det mesta inför julaftons kväll fixat. Idag är för övrigt dan för dopparedan. SNAJS.

Köpte en väldigt fin klänning igår också, kanske tar en liten bild och visar den här senare, så håll utkik trogna läsare!

Nu missar jag snart bussen igen, puss på er!

inhandlat

zuup? Har hunnit med att köpa fyra julklappar idag, trots min förkylning!

ssx

Godmorgon. Eller, jag har faktistk varit upp i två timmar nästan. Duktiga jag. Sitter och spelar ssx, roligaste spelet som gjorts tror jag! Ett av dem. Nu måste jag ta mig vidare till berg tre bara. See ya later skater!


Monki

Denna från Monki är söt också (läs inlägget nedan). Som för övrigt har andra tjusiga underclothes.

Wishlist 09

Tänkte slänga upp en liten önskelista inför julen. Kanske lite inspiration för er som har svårt att komma på något åt släktingarna som tjatar?

Here you go:

♥Pengar till Italienresa i sommar
♥Hankypanky underkläder (typ detta set)
♥Presentkort på Urban Outfitters m.m.
♥Fisheye-objektiv till kameran (vilket jag ej kommer få eftersom det kostar runt 8000..)
♥Termosmugg(som jag kan fylla med te innan jag springer till bussen)
♥Viktor&Rolfs nya parfym Eau Mega. Luktar gottgott!
♥Pennor av olika slag (posca, vanliga bra skiss, och kanske nya akvarellfärger?)
♥Tjusigt skissblock
♥Gitarrlektioner
♥Och slutligen allt som går att köpa på Acne!


Ryggsäck


Kommer från Lindex.

Nu är det så att jag ångrar en sak väldigt mycket. Att jag inte köpte denna ryggsäck när den för några månader sedan fanns i butik. Den är så fin. Och finns självklart inte att hitta någonstan. Om någon mot all förmodan skulle stöta på den någonstans så får denna hemskt gärna säga till!


gott och blandat

Jag sitter hemma, i koma. Nej, så farligt är det inte, men nästan. Planerar att tvinga mig till skolan i morgon. Hoppas min kropp har samma planer. 

Trotsade i alla fall min förskylning idag och fotade. Det har ju  för tusan inte varit så här myket snö på flera år! Jag är överlycklig! Pallrade mig sedan utmattad hem igen och halvsov framför en film.

Kan ni förresten förstå att det är julafton om en vecka precis? Och jag som bara har köpt en julklapp ännu. Hm. Dags att sätta igång tror jag.


SNÖSNÖSNÖSNÖSNÖSNÖSNÖSNÖ


Kanske börjar det gå isbjörnar på gatan snart? Antagligen inte.
Men den här lilla krabaten var så söt att jag dog lite.


Jag ser det snöar, jag ser det snöar... utanför mitt fönster! ÄNTLIGEN SNÖ. Love it.

fly high


Från Urban.

Den här tröjan tyckte jag var snajs(och nej, jag tänker inte ge upp det ordet)!


B-day parteyyy

tjabba hallå. Folk har idag klagat på antalet inlägg i min blogg. Whats up with that?

Har ikväll firat min vän som fyllde 17. Grattis till dig hjärtat!
Kom hem för ett tag sedan och är trött som en apa. Lång skolvecka har precis avslutats och en helg fylld med plugg väntar. Superkul. Verkligen (ni som vet vem Marcus är vet hur det ska uttalas).

Anywho, later skaters!


Min hemliga besatthet av ballonger.


Här ska jag bo i framtiden. Drömhuset och drömballonger.
Tack Frida som sände mig bilden förresten.


20 minuter sen igen. Whatever. Sitter just nu upp och msn:ar med Paula om hennes birthdaypartey på fredag. Fortsättning följer...

SNAJS

By the way. Snajsigt är det nya it-ordet. Alla säger det. Det finns till och med en förkortning på det - snajs. Snajs säger man alltså när man inte orkar säga hela ordet.

Snajs= något bra, nice, "thats nice" osv.

So you better spread it out around the world!

brutet löfte

Hej. Så gick det med det försöket. Har varit ute på landet hela helgen och har därför fuskat med att blogga fram till jul. Men ingen har dött, så vi är glada ändå.

Var på julbord igår, det var snajs. Nu ska jag plugga.

Later!

vettigt

Hej alla glada! Sitter i skolan och jobbar fortfarande. slutar om tio minuter. Hej då!

Beatles in my heart


1 december.

Bild tagen av mig. Loftahammar, på promenad runt våran kvarn.
10 minuter sen. Som med det mesta - bussen, inlämningar, tv-program osv. That´s me. Tänkte i alla fall bara säga hej såhär på kvälls(natt)kvisten. Funderar på att försöka göra ett inlägg varje dag fram till julafton, får se om jag lyckas.

RSS 2.0