Bort med sminket!

Gud vad mycket smink jag har samlat på mig under åren. Efter att ha läst i en tidning idag bestämmde jag mig för att göra något åt överflödet jag aldrig använder. I tidningen stog det om hur länge smink räcker, innan det har gått över "bäst före- datumet". Jag insåg att min gamla läppglans t.ex. var alldeles för gamla för att använda. För att ni också ska börja rensa lite i neccesären så får ni se bäst före-listan här nedan:

0-½ år
- mascara, läppglans
½-1 år - Flytande kajal, concealer, cremerouge
1-2 år - Läppstift, foundation, kajalpenna, läppenna
2-3 år - Torra kakor dvs. puder, ögonskuggor, rouge

Innan jag rensade hade jag sammanlagt ca 30 läppglans. Som om jag använder dom. Jag använder knappt läppglans. Blev en del annat slängt också, men mest gamla läppglans.

Så nu är det bara att börja rensa! Good luck:)

kramar, Josefin



Kommentarer
Postat av: sofie

Jag läste det jag med :)
det hade jag absolut ingen aning om innan, men som sagt, - "varje dag lär man sig något nytt"

2007-10-18 @ 21:18:23
URL: http://caboome.blogg.se
Postat av: Josefin

sant, så sant!:)

2007-10-30 @ 13:23:21
URL: http://josefins.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0