Rainy day

Gissa vad som just nu i denna sekund står i min ugn? Chokladmuffins! Jag tyckte det passade bra med lite nybakat en regnig och mörk dag som denna. Vad gör ni själva idag?

Jag använde ett recept från ica, eftersom jag inte hittade min egna receptbok.


Muffins in progress.

Portioner: 12

2 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vanillinsocker
1 krm salt
100 g smör
(blockchoklad)


1. Vispa ägg och socker
2. blanda övriga torra ingredienser i en skål
3. Vispa ihop ägg och mjölblandningen
4 .Smält smör och blanda i
5 .Fyll formarna till hälften
6. 225 grader i ugnen 10 min
7.(Lägg en ruta choklad på varje kaka när den precis kommit ut ur ugnen

(Jag är förresten ledig idag, happy happy!)

Kramar, Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0