På vandringsfärd vi går

Tjoho i stugan!

Snart drar jag iväg på "stadsvandring", som det heter, med skolan. Sedan blir det spruta..hjälp.

kramar, Josefin

Inköpslista(check)

Har lite saker att inhandla, kanske imorgon.

♥Vit sommarklänning -Topshop
Himmelsblå(?) tygskor -Topshop CHECK!
♥Rosa tygskor(mina är snart paj, men vill inte slänga dem) -Din Sko
Svarta mjukisshorts(skönt att ha hemma) -H&M CHECK!
Axelbandslös BH (till balen) -Twilfit CHECK!
♥Ljusa (vita?)  jeans? (det är fint till sommaren)
Concealer(min är HELT slut) -Loreal CHECK!

Uppdatering: 19/6

Som ni ser är det en del. Ska försöka bocka av en del imorgon, ska ändå åka in till city för att ta min sista spruta (mot livmoderhalscancer).

kramar, Josefin

Början på ett nytt liv

Tillbaka. Alla läxor är nu slut och jag hade min sista riktiga skoldag idag (med vanliga lektioner). Slutar grundskolan på torsdag. Det blir som att lämna 2/3 av sitt liv bakom sig och bara lämna allt. Känns jättekonstigt.

Gjort något trevligt idag?

kramar, Josefin

Mys.


Facehunter i Stockholm, södermalm.

Typ detta skulle jag vilja traska omkring i nu. Såg mysigt ut.

kramar, Josefin

Upper east side/skidort?

Tittade nyss på The mountin och upptäckte att en kille, "Sam", var samma kille som spelar Dan i Gossip Girl.
Funny funny.

Vad ska ni göra idag?

kramar, Josefin


Skynda Skynda

Om ca tio minuter ska jag sätta mig i bilen och fara mot min farmor och farfar. Jag har blött hår, är osminkad och vet inte vad jag ska ha på mig. Braaaaaaa.

kramar, Josefin

You go girl

By the way, jag fick MVG på min senaste So-inlämning om andra världskriget. Go me!

kramar, Josefin

St:Erikscuppen tror jag det gällde



Denna gigantiska fotboll rullade fram läng drottninggatan förra fredagen. Mattethias (mathias) och jag sprang efter den och försökte väldigt exalterat få den på bild. Blev inte så jättebra, rätt suddigt. Men man kan ju ändå se hur stor den är i förhållande till människorna.

Puss.

Off we go


Hela bloggvärlden har redan fotat dessa träd och visat dem på sina bloggar. Och jag vill inte vara sämre.

Juste, fotade ju härom dagen. Inte särskilt professionellt, men körsbärsblommor är så fint.
Det gick förresten en kille bakom mig när jag tog fotona, som måste tyckt att ajg var lite wierd som gick och fotade träd på någon annans tomt (jag var uteanför tomten, på trottoaren)

kramar, Josefin

också coolt


En liten bild på meine mage. Min inte så nya, men oanvända blus och mitt klockhalsband som jag har haft runt halsen i flera år nu.

Hello my friends.
Det var faktiskt ganska varmt idag, gick utan kofta ett tag. Sånt gillar vi.
Hur har er dag varit? Hänt något kul?

Och glöm inte att det nu går att prenumerera på min oerhört intressant blogg så att ni kan bli uppdaterade om ALLT som händer i världen, just nu!

kramar, Josefin

plugg

Sorry för att jag inte har bloggat så mycket de senaste dagarna-vi har fullt upp i skolan. Den här veckan är det två prov och flera inlämningsuppgifter=jobbigt!

Måste återgå till pluggandet igen nu. Wish me luck!

kramar, Josefin

En hälsning

Oj vad jag inte ahr tid med detta. Ville bara säga hej.
Hej.

kramar, Josefin

Studera

Ikväll, eller imorgon ska jag nog ta och visa lite bilder jag har på lager från denna vecka. Jag har ju som sagt glömt min kamerasladd hos meine Mutter. Vad gör folket idag då?

Juste, jag har studiedag idag=jag är ledig!

kramar, Josefin

Movietime



Detta blir det sista inlägget för dagen. Ska sätte p en film jag hittade hemma, Alex Stormbraker.

kramar, Josefin


Maraton



Upptävkte för ca en halvtimme sedan att det är GossipGirl-maraton på Kanal 5. Håller på just nu!

kramar, Josefin

Haha,


Hittade en gammal bild på två av mina kära vänner. Fint va?

kramar, Josefin

Snart är det lov, snart.

Denna dag ska spenderas med datorn, böcker och papper. Jag ska plugga. Behöver plugga till no:n, musiken, hemkunskap och so=jobbigt. Vad har ni själva för er idag?

kramar, Josefin


Industridesign

Förresten, alla ni som är jämngamla med mig, 92:a, är det någon som ska börja Designgymnasiet i höst?
Det var mitt förstahandsval, och jag kom in preliminärt med 15 poäng över medianen. Så jag borde väl komma in? Eller?

kramar, Josefin som tycker att ni ska börja prenumerera på min blogg på bloggkoll.

Jag intar snart förstaplatsen på toplistan, vänta bara

Nu kan man prenumerera på min blogg på bloggkoll! Få se om det blir någon vänlig själv börjar prenumerera.
Gå bara in på Bloggkoll, sök på min blogg (http://josefins.webblogg.se) och tryck på pluset.
Klart!

kramar, Josefin

När livet står stilla

Jag känner mig lite halvt nere idag. Vet inte varför, men allt känns så tråkigt och segt.
Ska bli skönt att börja gymnasiet, och få en nystart. Just nu är allt som sagt väldigt segt.

Om jag orkar lyfta på rumpan och hämta telefonen, så ska jag nog ta och slå en signal till Sofie, som ligger mig varmt om hjärtat.

kramar, Josefin

Puss, hej


Men söt, det är hon.

Jag är verkligen glad över att jag nu ska ut med hunden i skitvädret(det regnar här, eller har regnat. Kallt är det också).

kramar, Josefin

Hittade en "parodi" på Sony Bravia-reklamen


Flowerbomb



Igår tog jag kort på de sista blommande körsbärsträden. Det börjar dra ihop sig för dem nu.
Ett äppelträd fick också fotas lite. Dock har jag glömt min kamerasladd hos mor min, så ni får se en annan, gammal bild, som är i stil med bilderna jag tog igår.

kramar, Josefin


Farbror Frej

Hej alla barn nu är det barnprogram, titta nu vad farbror frej tar fram. En rostig spik och......Hur går det sen?

Om ni vet får ni gärna berätta. Tack.

kramar, Josefin


kavaj vs. väst


Dessa godbitar kommer från Glitzy och Ellos, om jag minns rätt. Billiga var de också.

Jag skulle vilja ha en kavaj, det är snyggt. Även en väst skulle passa bra i min garderob.

kramar, Josefin

Gult är INTE fult


Jag skulle vilja ha en vårjacka. En av det tunnare laget, min skinnjacka är rätt så varm såhär på vårkvisten. Denna från H&M är fin. Fint med gult, soligt. Och färger, det är jag inte rädd att använda. Absolut inte.

Vad tycker ni, är det värt att satsa på?

kramar, Josefin

Varsegoood

Tänkte tipsa om en nystartad blogg som drivs av en vääääldigt gammal vän till mig.
www.mathijas.blogg.se

kramar, Josefin

Yesss

Rule Britania
Brittania rules the wawes
Britian never, never, never shall be slaves


En liten truddelutt som fastnat i huvudet på mig:)

kramar, Josefin


Ich liebe es.

image287
Vill man inte bara dyka in i den där lilla loppisbutiken? Bild: ?

kramar, Josefin

Back on track

Vill ni veta något som jag inte hade någong aning om? Kanske vet ni redan. I alla fall:
Kirsten Bell är berättaren i GossipGirl. Läste det idag.
Antingen vet alla redan om det. Men men.
Förresten börjar det på tisdag igen, kl 20:00kanal 5.

Vill ni veta något annat? Jag är trötter.

kramar, Josefin


Gladiator

image286Jag vill ha ett par remsandaler. Vad tycker ni om det?
Jag tror det är lite antingen eller med de här skorna. Antingen så gillar man dem, eller så gillar man dem inte. Själv passar jag in i det första facket.

Dessa kommer från Ellos.se

kramar, Josefin

Inte bra, inte bra

image285
Skulle sitta fint.

Jag skrev faktiskt ett vakert litet inlägg igår, men bloggen cp:ade det raderades och dåorkade jag inte skriva om det. Men nu är jag här, dock inte speciellt glad. Vill inte gå in närmare på ämnet, men jag är besviken, på mig själv. Faaaaaaaaaaaaaaan.

kram, Josefin

1699

Äntligen! Klänningen är avklarad! Det blev en röd axelbandslös och lite vippig klänning som slutar vid mitten på låret. Ingen klassisk balklänning direkt, men väldigt jag. Bild finns här.

Imorgon är det orientering på gympan, vilket är bland det värsta jag vet. T.ex. - jag har VG/MVG i allt jag har gjort i gympan, förutom orientering, där jag har G. Det säger ganska mycket.

Vad har ni gjort under helgen?

kramar, Josefin

Schtek

Ledsen att jag inte bloggat så mycket nu på senaste tiden, men vem vill sitta inne frsmför datorn när termometern visar cirkus 25 grader? Inte jag i alla fall. Jag har under hela morgonen legat ute på altanen och solat. Gick ner till bryggar nedanför huset ett tag och upptäckte en canadagås som simmade rakt emot mig. Men den fegade ur när den började komma när, och simmade tillbaka. Det är nice att bo vi sjön.

kramar, Josefin

In the city

Dagens schema:

Leta efter baklänning
?

kramar, Josefin

Titta bara. Fantastiskt enligt mig.


Baladalidila, baladalidele,baladalidila, tjalalalalala

Tjoho i stugan!
Idag var det jättevarmt. Och i morgon ska det bli varmare. Och imorgon, gissa vad som händer då?
JAG SKA PÅ CIRCUS!

hejdåååååååååååå:D:D:D

( ursäkta om jag är lite flumflum, men jag är bara glad:) )

Snart är det sommarlov, snart..

Morrn morrn! Dagen börjar med Matte nationella, del C (svåraste).
Önska mig lycka till!

kramar, Josefin

Just because I want to.

image284
Kjol(egentligen klänning som jag fixat om lite), Gina tricot
Tshirt med nagellacksburkar, Monki


Asså, jag är ju inte direkt en modebloggare. Men jag gillar mode och att shoppa. Mycket. Jag bloggar bara inte om det. Om ni vill så kan jag blogga mer om det, men det är upp till er.
Men, när jag ändå visar lite bilder från min garderob så kan jag ju visa min klädsel för dagen.
Klassisk modebloggarpose och allt. Nästan i alla fall.

kramar, Josefin

Hej, jag är en rosettmänniska.



Se vad jag fann i min byrolåda! En söt liten rosett. Svart och med spänne där bak. Funderar på att använda den, men då skulle två vissa personer mobba mig, för att jag är en rosettmänniska. Jag lever i en hård värld, mobbad och allt liksom.

kramar, Josefin

Ooops...

Som vanligt så missar Anna och jag grejer vi planerar att gå på. Idag var det ju planerat att gå på cirkus, men det visade sig att det var igår. Duktigt av oss. Men det ordnar sig, för vi kan gå på en annan cirkus, cirkus maximum, som är på fredag istället.

image282 vs. image283

Vi planerade också att se en konsert för några veckor sedan, med Kelly Clarksson (har ingen aning om hur det stavas). På måndagen efter fredagen, då konserten var, då upptäcker vi att vi missat den. Smaaart. 

kramar,Josefin

elefanter och lindansare?

Vill ni veta någonting tråkigt? Jag har religionsprov på måndag(Hinduism, Buddhism, Judendomen och Islam)

Vill ni veta någonting roligt? Jag ska på cirkus i morgon med Annapanna.

kramar, Josefin


RSS 2.0