Dags att välkommna 2009

Sorry alla, men det blir nog visning av nyårsoutfiten imorgon istället, måste ge mig iväg till Sofie nu!

Men GOTT NYTT ÅR! Hoppas ni får en kanonkväll! Och tack för att ni hängt med här på bloggen detta år, hoppas ni är kvar nästa:)

Happy new year!

Självaste nyårsafton idag! Utlovar bild på nyårsklänning senare, när jag orkar ta på den.

Gott nytt år sålänge!

GRATTIS TILL MIG IDAG!

Eller igår egentligen eftersom klockan är 00:30. Seg som vanligt. Fick många fina presenter idag som ajg ska visa någon lämplig dag här på bloggen. Och imorgon får ni förmodligen se min nyårsklänning. Håll utkik!

I alla fall - Grattis till mig igen på sextonårsdagen!

På håret


Gammal bil från första gången i Thailand. Härlig bild bortsett från lederna/skelettet(stavning?) från tårna. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde med fötterna där faktiskt.

Guess what hela världen? Imorgon är det min födelsedag! Fasen vad snabbt det gick. Kändes som att det var igår det var ca en månad kvar. Men då blir jag i alla fall 16 år gammal. Tillslut, dan innan nyårsafton- "jag ska bli 92:a, jag ska!". Något i den stilen hade jag väl i tankarna som nästan nyfödd.

Men i alla fall, jag skriver nog en truddelutt imorgon också, grattis i förskott till mig!

nyårsklackar


Din sko 499 kr

Gissa vem som köpte nya skor igår då? Jag!

Jag frågar, ni svarar


Gammal somarbild.


Tänkte fråga er som läser min blogg om lite grejer. Vilka är ni egentligen, haha?

Hur länge har du läst min blogg?
Eller är det första gången du läser den?
Hur gammal är du?
Och vad tycker du kan förbättras med bloggen?

Skulle uppskatta svar jättemycket!

Investering

Jag har köpt en systemkamera! Det slutade med Nikon D60 som jag pratade om tidigare. Är jättenöjd! Så nu utlovas lite mer bilder här på bloggen;)

Funderar



Här har ni den, Nikon D60. Något att satsa på?

Dagen efter


Fint.

Ja, då var julafton avklarad då. Har mest spelat ett gammla PS1-spel och kollat på Sagan om ringen(första filmen) hela dagen.

Men guess whats happening imorgon? Jag ska åka till elgiganten och kolla på systemkamera! Äntligen! Är mest intresserad av Nikon D60, någon som hört något om den (vad?) ? Men vi får se imorgon om jag hittar någon annan som passar bättre.

God Jul på er då!







Precis som alla andra bloggar har gjort ikväll så lägger jag upp lite julgrans-bilder. Även bloggen måste ju få lite julstämning.

Första NY-bilderna, hotellrummet.

Jag har ju faktiskt inte visat en enda bild från New York. Vi börjar med dessa, från hotellrummet.


Utanför fönstret. Taxibilar överallt.

Nästan likadan bild, men denna är på en skolbuss. Ville bara visa hur de såg ut.

Min bror och jag är väldigt ordningssamma. Speciellt jag som har sängen till vänster.

Min mamma ville inte vara med på kort. Tråkmånsen. Väldigt charmigt kort blev det på mig i alla fall. Eller inte.

Fler bilder kommer, så fort jag laddat upp dem på datorn. Använde nämligen inte min kamera så mycket, eftersom det är roligare att fota med systemkameran (som tyvärr inte är min).

sista julkapparna ska inhandlas

Sitter och kollar på Sex & the city och ska snart hoppa in i duschwn för att sedan bege mig mot stockholm stad.

Vad gör ni själva idag?

Planer


Hittade en sida (kommer inte ihåg namnet på den) igår där man kunda göra en egen southpark-figur.
Ungefär såhär såg jag ut när jag gjorde den.


Klockan är 15:00 och jag har hunnit med fem SATC-avsnitt, frukost och... ja, det var nog det. Har ite tagit några bilder på julklapparna än, men det kommer. Jag orkar nämligen inte resa mig ur soffan just nu.

Ikväll är planerna att äta middag hos L:s brors familj. Ska bli trevligt. Imorgon måste jag köpa de sista julklapparna och fixa lite andra grejer. Sen är det dan före dopparedan och juuuulafton som gäller!

slutet gott, allting gott

Julbordet gick bra, blev dock mätt efter ca. en potatis, inte bra. Men duktig som jag är klämde jag i mig allt annat som hör julbord till också. Plus lite till.

När vi kom hem vid niosnåret hjälpte jag johan att slå in sina julklappar (sen som vanligt) och sedan var det bara att sätta igång med utdelningen av klapparna. Precis som alla andra år på senare tiden fick jag vara nisse och därmed sköta den "tunga" uppgiften. Många fina julklappar blev det, däribland SATC-box, kofta, klänning, böcker, nytt skissblock ( A3-storlek) och lite andra fina grejer. Kan visa bild på allt imorgon om ni vill. Blev i alla fall helnöjd med alltihopa!

Ett lite smått misslyckat försök


Koftan som kommer från Ellos skulle jag gära ha i min garderob. Och skorna från H&M. Kostar bara 129 kr på deras hemsida just nu. Skynda fynda!

Försökte mig på att göra ett litet collage. Inte så fint, men jag är nybörjare så jag borde vara ursäktad.

Ikväll ska jag iväg och äta julbord på Sundby Gård, om ni vet var det ligger. Anledningen är att jag har "lilla julafton" med min mamma i år(skilda föräldrar,varann jul mamma och tvärt om) och i år bestämde vi oss för att göra lite annorlunda mot att bara sitta hemma.

Hur mår alla idag då? :)

Långkalsonger är det nya heta!

Yo! Förlåt att jag inte skrivit på ett tag, snart börjar väl min blogg bli dammig eller nåt.
Ikväll blir det i alla fall filmkväll med mina dear friends Anna och Paula. Ska bli mysigt!

Berättade jag förresten förut att jag har hittat nyårsklänning? Är superglad att jag hittat den:) Men ni får se den först när det är dags att använda den, inga sneakpeeks här inte!

Well, well, nu måste jag byta om från mina gråa übersexiga långkalsonger till något annat, lite finare att se på.

Brist på nya foton


Bilden är tagen med dålig mobilkamera en söndagskväll på Drottninggatan, tillsammans med Sofie.

Jag funderar på att ta bort den där musikspelaren. Den är så irriterande när man går in på sidan och det börjar spelas musik. Eller vad tycker ni? Skriv gärna. Jag låter den vara kvar i någon timme /några timmar, sen åker den nog bort och ersätts av något annat.

Mycket att göra

Hemma idag igen. Ska sätta igång och plugga tänkte jag. Mycket att göra nu innan jul. Prov imorgon och på torsdag, Utkast till ett reportage och ett arbete om Magnesium ska vara skrivet.

Dags att sätta igång!

Lite uppfräschning

Sådärja! Nu är en automatisk text- "kramar, Josefin" - gjord, som kommer automatiskt vid varje nytt inlägg. Även en iPod med musik har lagts till. Bara att trycka på paus eller byta låt när du känner för det.

Även en profilbild är fixad och "OM":et ovanför bilden är borttaget.

Nästa steg: header (hjäp!) och kanske en ny bakgrund om jag hittar en fin.

bloggrenovering

Min blogg kommer att se lite konstig ut på vissa ställen ett tag, då jag ändrar lite på designen. See you later!

nostalgi



Såg på Bröderna Lejonhjärta tidigare idag på TV4film. VÄLDIGT länge sedan jag såg den.Lite söt!

 

Såg bröderna Lejonhjärta idag på TV4film. Länge, länge sedan jag den filmen. Lite söt!

Kramar, Josefin

sysselsättning


Sitter och roar mig med Tjuvtittat. Denna var lite rolig faktiskt.


Sjuk idag. Vaknade först klockan halv fem på morgonen av att min hals kändes som ett rivjärn, och sedan klockan sju då jag skulle gått upp. Sedan slutade det med att jag var hemma eftersom jag var helt snurrig och vaknade nu sista gången vid tolv ungefär. Så kan det gå.

Kramar, Josefin

Blondinbella

Såg by the way Blondinbella och hennes pojkvän igår(Nils tror jag han heter?) , för den som vill veta! De åkte ner mot tunnelbanan när jag åkte upp. De såg så lyckliga ut så.

Enligt önskemål så vill jag tilllägga att Linda också var med och såg Blondinbella. Nöjd?:D

twist and shout


Schnyggingar. Jag till vänster, Sofie till höger. Bild tagen från Linda.

Denna dag har varit otroligt fartfylld. Eller inte. Vaknade halv tolv, åkte och fikade hos farmor och farfar. Kom hem. Åt glass (nyttiga klubben). Åt yoghurt. Skrev ner tre översättningar av 23 tav engelskalosorna. Och nu sitter jag här. Kul liv, inte sant?
Igår var dock kul, åt tacos och uppdaterade varandra om våra liv. På slutet fick vi för oss att köra lite twister (MÅNGA år sedan sist).

Kramar, Josefin

Julklappsshopping

Dagens schema:

-Stan med Linda
-FIRA PAULA! ♥ :)

Kramar, Josefin

Hur lyckas man?

Det är fredagskväll och jag har inga planer förutom att glo på Idol som börjar om en kvart, äta godis och dricka te. Låter som en helt okej fredagskväll enligt mig, då jag är väldigt trött.

Jag råkade förresten ta bussen en halvtimme förtidigt imorse. Hur "råkar" man ta en buss för tidigt egentligen? Det brukar snarare vara att man missar en buss. Men det vart en rätt lugn morgon ändå, hann till och med äta risgrynsgröt (som stod i kylskåpet dock) till frukost. Gott!

Kramar Josefin

30 december


Åh, de har så mycket fint hos Acne. Skulle jag vara rik, då skulle jag köpa upp hela deras sortiment.

Hemma från baletten (nötknäpparen). Det var rätt kul faktiskt, fint i alla fall.
Imorgon fyller min kära vän Paula är. Hela 16 år fyller hon, och snart är det min tur. Men det blir inte förän 30 december.

Två dygn senare och jag skulle vara 93:a. Väldigt glad att jag inte är det faktiskt.

Kramar, Josefin

Balett


Jag tror bilden kommer ifrån modernamuseéts hemsida.

Guess what? Ikväll ska jag på balett och se nötknäpparen. Lite småtöntigt kanske, men det ska nog bli lite roligt ändå! Gick förövrigt rätt bra med powerpointgrejen igår, så nu är jag fit for fight med min presentation.

Annars så jag kan jag tipsa alla 93:or där ute som ska söka gymnasium till hösten, om att Desgingymnasiet (min skola) har öppet hus ikväll mellan 16-18:00. Ses vi där eller?

Kramar, Josefin

Konceptskisser. USCH

Håller just nu på med massa konceptskisser till min handhållna produkt. Måste gjort en powerpoint-presentation till imorgon också. Ila, illa.

Kramar, Josefin


FRIDUU HÄR!

  

Lite bilder tagna för några veckor sedan


Vi klättrade (ja, klättrade) upp till observatorielunden (heter det så?), ni vet vid stadsbiblioteket, och kollade lite på utsikten.


Jag ville bevisa att jag klarade av att klättra upp i ett träd. Att komma ner vart dock lite svårare.

Kramar, Josefin GODNATT!

And the winner is...


Vad tycks? Inte det vackraste precis. Vi kände att det behövdes ett förtydligeande av att det är Disneyslottet, så gav slottet en bakgrundsbild. :) (dålig mobilbild by the way)

...antagligen inte min grupp.

Idag byggde vi pepparkakshus hela dagen i skolan. Vi ska nämligen ha en tävling.
Alla ska göra ett pepparkakshus föreställandes en känd byggnad som finns någonstans i världen. Gissa vad min grupp har gjort? Disneyslottet.

Kramar, Josefin

Trött på skiten

Allt känns så värdelöst just nu och jag har en känsla av att mitt repotage kommer gå åt helvete.

Visst är jag positiv?

Kramar, Josefin

Damn it


En sån här cykel vill jag ha. Den är så härligt klassisk.

Åh, jag är fortfarande babylen efter igårkväll. Sitter fortfarande med ett tomt dokument på datorn framför mig, trots att ett halvfärdigt repotage ska finnas där. Fan, fan, fan.

Tänkte att ni kanske kunde ge mig lite pluggtips. Hur gör ni när ni pluggar t.ex? :)

Kramar ,Josefin

Jul om 16 dagar(tror jag)

Nästa: Julmarknad i Gamla stan!

Kramar, Josefin

Spakväll

Nu ska Sofie och jag ha en välbehövd spa-kväll! Ljus, ansiktsmask scrub och hela köret :)
Kan förövrigt tilllägga att mor min är på en riktig spa-weekend med sin "bästis". Avundsjuk? Nej, nej.

Kramar, Josefin

Baka

Jag vill baka, vad?

Kramar, Josefin

Rita en lussebulle

Seriöst. Testa att rita en lussebulle. Det är faktiskt riktigt svårt!
Jag satt i alla fall länge och klurade på hur det skulle bli bra. Men sen är ju jag just jag också.

Kramar, Josefin

Anta utmaningen



Okej, jag utamanar alla som läser detta att ta ett kort på sitt nattygsbord (om du nu har det), så som det ser ut just nu, och lägga upp det på bloggen! Skriv sedan till mig när det är gjort! Lycka till:)

Uppdatering: Fan vad tråkiga alla är!

Kramar, Josefin

snowshow



Visst vart vi snygga? Jag längst till höger!

Ikväll ska jag träffa Sofie, way to länge sen vi sågs!

Kramar, Josefin


Be there or be no one

Dålig uppdatering. Sorry guys.

Vill ni vet något skoj? Imorgon ska min skola (designgymnasiet), Vittra, Rytmys och YBC (heter det så?) ha en vintershow tillsammans i nacka aula! Varje klass får 20 minuter på sig att "göra sin grej". Eftersom min skola har textillinje så ska vi förstås ha modevisning - fast med julutklädnad.

Jag ska klä ut mig till ängel (tråkigt, jag vet, men jag bestämde ikväll för att vara med) med tyllkjol,glitter och hela köret. Andra i klassen ska bl.a. vara julgranskula, jesus, döden, paket m.m. Lite udda grejer sådär!

Be there-or be no one. (juuust kidding)

Kramar, Josefin

RSS 2.0