Ett litet tips

Lyssnar på gamla rockklassiker och ska precis börja skriva lite på mitt och Sofies Hygien/Hälsa-arbeta. Renskriva lite tänkte jag. Har på mig rätt slappa kläder-en lös och ledig klänning, kofta och knut i håret. Ungefär som jag brukar se ut i vanliga fall alltså. Har nästan varje dag en liten ballerinaknut högt upp på huvudet. Eller "lilla My", som J sa. Håret är inte ivägen då.
Tänkte tipsa om ett bra recept på microkladdkaka jag testade häromdagen.

image274
Gör mönster med hjälp av florsocker om du vill.

Ingredienser
6 portioner

2 ägg
3dl socker
½dl kakao
1msk vanlijsocker
2dl mjöl
100g smält margarin

Gör såhär:
Rör ihop ägg och socker,tillsätt siktat mjöl,kakao och vanlijsocker. Häll i margarinet. Blanda samman och häll smeten i en microsäker form. Micra i 5 min, full effekt.
(Tiden kan ju bero lite på micron också, jag behövde ca två minuter extra.)

kramar, Josefin


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh fett bra!:) Det där ska jag lungt testa;)

2008-04-19 @ 20:58:50
URL: http://[email protected]
Postat av: Josefin

Linda: testa på:D

2008-04-20 @ 00:21:43
URL: http://josefins.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0