Gamling vs. Yngling

Gissa vad vi skriver på svanskan just nu.

Om ni gissade rätt gissade ni på krönika. Temat är "orättvisor i samhället". Själv skriver jag om äldres brist på respekt för ungdomar. För visst har ni väl vart med om att en och annan pensionär har haft en del fördomar om er.



Ex. du går på gatan och möter en äldre dam. Ni går rakt framför varandra, hon har sätt dig, men vägrar vika undan. Fortsätter bara rakt på, utan att ta hänsyn till dig. Jag räknar inte med att hon ska vika undan för mig, utan att vi båda gör det, ås att det inte uppstår några problem för någon av oss.
Men i detta fall, när den äldre damen bara fortsätter gå blir man tvungen att nästan bokstavligt talat slänga sig åt sidan för att inte krocka med, förlåt, kärringen.

Vad tycker ni om denna "fråga"? Har ni varit med om något?

Ni måste förresten förstå att jag inte pratar om alla äldre människor. Jag menar bara att av mina  upplevelser så är andelen stor.

Kramar,Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0