Tjejsnack v.8

Har blivit medlem på http://mlilja.net/tjejsnack . Man får en del frågor att svara på varje vecka, och denna vecka är temat Astrid Lindgren.

Astrid Lindgren

  • Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?
    Oh ja! Om jag har.
  • Vilken/vilka favoriter har du?
    Barnen i Bullerbyn, Bröderna Lejonhjärta, Madicken, Pippii, Emil i Lönneberga... Listan kan göras lång.
  • Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?
    Ärligt talat förstår jag inte frågan. Är det jag som är dum eller är det frågan som är fel formulerad?
  • Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?
    Antagligen någon från Barnen i Bullerbyn. Eller någon från Saltkråkan? (är det astridlindgren?)
  • Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?
  • Pippi! Hon är stark och snäll. Haha! Nej, jag vet inte faktiskt.

    Kramar, Josefin


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0