Hemma

Är nu hemma igen från musikalen, som var mellan kl. 12 och 14. Egentligen kom jag hem vid fyra men ändå. På vägen hem gick jag förbi ICA och köpte en bukett med gula tulpaner till pappa och Jeanette,som dom blev väldigt glada för när jag kom hem. Det var faktiskt väldigt skönt att hem i vårsolen. Egentligen skulle jag ta bussen hem från tåget men den gick inte förens om 20 minuter, så jag bestämde mig som sagt för att gå. När jag kom hem gjorde jag mig en dubbelmacka, som jag proppade i mig, eftersom jag var så hungrig. Det är faktistk ganska uttröttande att flänga runt farm och tillbaka till stan, dansa, sjunga och hela fadderittan. Jag gjorde i alla fall en smoothie efter(eller som en fortsättning) "mellanmålet". Du kan se receptet på den längst ner på sidan. Nu sitter jag i alla fall här, lyssnar på musik och tar det lungt.Ha det bra,kram

//Josefin
      image3

Här är receptet på min goda smoothie:                         :)
Du behöver:
½ banan
1 dl frysta hallon
1½ dl mild yoghurt(vanilj)

Gör såhär:
Skala banen och lägg den i bitar i en mixer eller matberedare.
Tillsätt hallon och yoghurt, och mixa till en slät dryck. Servera sedan
i stora glas och njuuut! För att det ska bli lite extra "fint" så kan du
skära en bananskiva från den andra halven av banen, gör ett litet jag på sidan
och sätt fast den på sidan. Klart!


Kommentarer
Postat av: Linn

jag har itne druckit smoothie så många gånger man alla bloggare verkar ju göra det så jag får väl pröva någon gång

2007-03-24 @ 18:45:32
URL: http://lajn.webblogg.se
Postat av: Josefin

det är jättegott!;)

2007-03-24 @ 19:31:29
URL: http://josefins.webblogg.se
Postat av: Anonym

det är jättegott!;)

2007-03-24 @ 20:23:27
Postat av: Xiao

jag ska genast testa att göra den där smootien! Den ser god ut...:P
Älskar när folk skriver recept!

2007-03-25 @ 21:25:05
URL: http://xiao.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0