Trötter

image54
Är verkligen jättetrött idag. Jätte, jätte, jättetrött. Sov kanske fem timmar i natt. Har nämligen vänt om dygnet några timmar under påsklovet så jag somnade inte förens klockan var kanske två. Och jag skulle gå upp klockan sju. Snark. Ska nog gå och lägga mig ganska tidigt idag. Paula försökte få med mig på Friskis&Svettis men jag orkar verkligen inte. Tyvärr vännen. Istället ska jag vara hemma och kolla på TV, dricka te och "sova". Hade min första praodag idag förresten. Var väl helt okej, men inte så jättekul eftersom det behövdes fixas med lagret, just idag. Men i morgon ska jag i alla fall få vara i butiken. Ska bli kul. Förresten, idag hände något såå typiskt och deprimerande. Min musikal börjar ju halv fem, och jag var därför tvungen att gå lite tidigare. Först åker jag förståss fel med tunnelbanan och kommer upp på ett helt annat ställe än vad jag trodde det skulle vara. Men jag gick trots allt därifrån ändå, med hjälp av mammas vägledning. När jag väl kommer fram så är det helt tomt. "De har väl börjat" tänker jag och knackar försiktigt på dörren. Ingen kommer och öppnar. Knackar en gång till, ingen kommer och öppnar. Ringer till Damla, som jag även har gjort ungefär tusen gånger innan vi skulle börja. Inget svar där heller. Ringer då till Evelina som går på vår musikal. Och självklart, får jag höra av henne, så är det ingen musikal eftersom de har påsklov. Stället ligger inne i stan, vid fridhemsplan, så de har ju påsklov den här veckan. Vi hade det förra veckan. Och Damla hade sagt till mig att vi inte hade förra veckan, men den här veckan. Okej, nu låter det som om jag skyller på Damla, men hon var ju inte heller där, och det betyder ju att hon visste att vi inte skulle ha den här veckan. Hon kunde väl hört av sig, och "påminnt" mig. Dålig stil. Men, men ni vill nog inte höra mer av mitt klagande (det är ungefär vad hela den här texten handlar om) så jag går och tiittar på TV istället. :)

Vad har ni gjort idag?

Ha det bra, kram

//Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0