Spa-kväll

image70               image71
Det är inte någon av mig och sofie på bilden.

Igår kväll hade jag och min kompis Sofie ett eget litet "hemma-spa". Jättemysigt! Vi gjorde hårinpackning, använde ansiktsmask, och jag, eller sofie gjorde till mig, ett litet ångbad i handfatet med nykokat vatten. Du täpper alltså för hålet i handfatet, och hället i det varma vattnet. Sedan böjer du fram huvudet över handfatet och lutar det mot kanten, gärna över en handduk så att det inte gör så ont. För bästa resultat bör du även lägga en handuk över huvudet och över handfatet, så att ångan stannar kvar. Denna "behandling" öppnar upp porerna och hyn känns otroligt mjuk, iaf på mig:). Hemma-spa rekomenderar jag alla- det är billigt, enkelt och jätteroligt, speciellt med en kompis som sällskap. Men det är även skönt att bara vara själv.

Hoppas ni har haft en bra helg, nu ska jag fortsätta kolla på Spiderman 2, som just nu visas på 3:an.

Kram,

Kommentarer
Postat av: Sigrid

skönt!

2007-04-30 @ 10:13:48
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: Sofie

* jp, du gjömde skriva att efter ångbadet så ska man skölja med kallt vatten, genom att göra det så stänger man porerna efter att ha tvättat rent ansiktet! *

Vilken underbart rolig kväll det var! :)

2007-05-01 @ 22:01:39
Postat av: Josefin

Sofie: Oj, glömde skriva det!:P tur att jag har dig! Ja det var jätteroligt och mysigt:)<3

2007-05-01 @ 23:42:44
URL: http://josefins.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0