Puh!





image25  image26  image27     
Ovan från vänster: Tyghöna från påskpysslet, blå skor från Wedins, några av kläderna jag köpte igår:)

Har inte hunnit skriva något under hela helgen fram till nu, har varit barnvakt åt lars brors barn. En var ca 8 år och den andra var 3, båda tjejer. Det kan bli ganska asträngande att ta hand om två små "stormvindar" ibland. Men de höll sig i alla fall för det mesta rätt lugna. Lördagen började jag i alla fall klockan nio på morgonen, med en varm dusch och frukost med te och smörgås. Sedan åkte jag och mamma iväg, vid ungefär 11, in till stan och shoppade. Och många påsar blev det. Ett par jeans frå Acne, en blå tröja från H&M, två vita t-shirtar/toppar från Cubus, ett par "metallicblå" ballerinas från Wedins, två par leggins( ett par vita grån Oasis och ett par svarta från Topshop), och även ett halsband från Oasis som föreställer en stor trollslända. Jättefint allt ihop om ni frågar mig:). När jag sedan kom hem så var det som saggt dags att leka med de små barnen. Vi spelade olika spel och lekte med godsedjur, var väl sådär lagom kul. Men sedan innan vi skulle äta så satte jag, mamma, karin och anna( som barnen heter) igång att påskpyssla. Karin och Anna målade små kycklingar och mamma och jag satt och pillade som sjutton med små tyghönor. Riktigt pilljobb verkligen. Vi hann göra sex stycken igår, så vi har lika många kvar att göra eftersom tyget skulle räcka till 12 stycken "flaxande hönor" som de hette, från Panduro. Idag vaknade jag först klockan fem över sju av att två personer var väldigt morgonpigga. Jag somnade dock om igen eftersom de som tur var inte kom in och försökte väcka mig. Tack för det. Men jag vaknade trots det igen med jämna mellanrum efter varandra, eftersom de var ganska högljudda. I alla fall Anna, den minste. Jag gick väl upp vid halv tio skulle jag tro och åt frukst som vanligt, dock inte så mycket. Vid halv elva åkte hela "gänget" iväg till Hågelbyparken, inklusive jag. Det ligger någonstans i Tumba och är som en stor herrgård med massa olika djur(hästar,får,höns,kaniner,grisar,getter m.m.) och lekparker m.m. Nu har i alla fall yrvädrerna åkt hem och mamma och lars är ute i trädgården. Så nu ska jag bara ta det lungt!Hoppas ni har haft en trevlig helg!

Ha det bra, kram

//Josefin

Kommentarer
Postat av: mickaela

snygga skor!

2007-04-01 @ 18:06:09
URL: http://johannamickaela.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack så mycket!

2007-04-01 @ 18:37:49
Postat av: Josefin

Tack så mycket!

2007-04-01 @ 18:55:37
URL: http://josefins.webblogg.se
Postat av: Lisa

snygga skor

2007-04-01 @ 20:45:06
URL: http://liiiisaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0